رییس جمهور اتریش در یک کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود سرجیو ماتارلا تاکید کرد که کشورش قصد بستن مرز را با ایتالیا ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیشر که آخرین سفر او به عنوان رییس جمهوری اتریش به رم است، در یک کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود سرجیو ماتارلا تاکید کرد که کشورش تنها برای جلوگیری از عبور غیر قانونی مهاجران، تصمیم به افزایش کنترل مرز دو کشور با نام 'برنر' گرفته است و قصد بستن مرز را ندارد.

وی تاکید کرد که این اقدام تنها برای مدت کوتاهی انجام خواهد گرفت و بعد از آنکه عبور غیرقانونی مهاجران به پایان رسید، کنترل ها برداشته و مرزها مجددا به حالت قبل خود باز می گردد.

فیشر و ماتارلا دراین کنفرانس خبری خوستار حل بحران پناهندگان در اتحادیه اروپا، برقراری امنیت در مرزهای خارجی، توزیع عادلانه پناهندگان در اروپا و کمک به کشورهای مبدا برای جلوگیری از ورود پناهجویان شدند.

خبرگزاری رسمی اتریش آپا اعلام کرد که روز گذشته سومین تظاهرات آنارشیست ها علیه بستن گذرگاه مرزی میان ایتالیا و اتریش در مرز مشترک برنر انجام شد که به تنش با ماموران و درگیری با پلیس کشیده شد.

تظاهرکنندگان به سوی ماموران پلیس حمله کردند و در جریان این درگیری ها یک مامور زخمی شد. حدود 500 نفر در دو دسته در این تظاهرات اعتراضی شرکت کردند. دسته اول سعی در شکستن صفوف و موانع پلیس برای رسیدن به راه آهن کرده و به پرتاب ترقه و مواد انفجاری به سوی ماموران پرداختند. پلیس نیز در واکنش به سوی معترضین یورش برد و با گاز اشک آور سعی بر متفرق کردن آنها کرد .

اوایل اردیبهشت ماه و در پی اعلام مقامات اتریشی مبنی بر کنترل منطقه مرزی 'برنر' برای جلوگیری از ورود پناهجویان از ایتالیا به این کشور، نخست وزیر ایتالیا نیز هشدار داد که این اقدام برخلاف مقررات اروپا است.

پیشتر 'هلموت توماک' رئیس پلیس اتریش، از بکارگیری 250 مامور پلیس در مرز 'برنر' با ایتالیا خبر داده و گفته بود: در صورت نیاز سرباز نیز به این منطقه اعزام می شود که البته بستگی به تصمیم وزارت دفاع دارد.

302302

کد خبر: 642573

وب گردی

وب گردی