مراکز بهداشتی دانشگاه ها برای ارائه خدمات ترک سیگار تجهیز می شوند

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از تجهیز مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها برای ارایه خدمات ترک سیگار به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر حمید یعقوبی با اشاره به طرح دانشگاه عاری از دخانیات گفت: در بحث دانشگاه بدون دخانیات درحال تدوین برنامه ای هستیم و این برنامه چند بخش دارد.

او ادامه داد: یکی از بخشهای این برنامه به سیاست دانشگاه ها در رابطه با دخانیات باز می گردد که باید توسط وزارت علوم مشخص شود.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: بخش دیگر برنامه دانشگاه بدون دخانیات به هنجارسازی باز می گردد، مانند هنجارهای مربوط به محیط های فیزیکی عاری از دخانیات و همچنین هنجارهای اجتماعی و ذهنی دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه که در این رابطه باید تغییر کند.

یعقوبی افزود: سپس به سراغ شاخص بعدی که آموزش به دانشجویان، کارکنان و اساتید است می رویم، قطعا براساس این آموزشی که ارایه می شود و با فرهنگ سازی که صورت می گیرد عده ای از کارکنان، اساتید و دانشجویانی که سیگار مصرف می کنند، علاقمند می شوند سیگار خود را ترک کنند.

او ادامه داد: براساس این مساله از مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها خواسته ایم که مجهز شده و برای ارایه خدمات ترک سیگار به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه که مراجعه می کنند آماده باشند.

یعقوبی افزود: درحال حاضر درمرحله تدوین برنامه هستیم که از اول مهر طرح دانشگاه عاری از دخانیات اجرا می شود.

20104

کد خبر: 642574

وب گردی

وب گردی