ایجاد انجمن‌های علمی مغز شناختی در دانشگاههای علوم پزشکی

در نشست مشترک مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ایجاد انجمن‌های علمی مغز شناختی تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نشست مشترک دکتر حسام الدین علامه مدیر کل فرهنگی و دبیر شورای مرکزی نظارت بر انجمن‌های علمی وزارت بهداشت و دکتر سید کمال خرازی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست دکتر محمد تقی جغتایی، مشاور عالی ستاد در امور آموزش و رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، دکتر ارزیده، معاون علمی و برنامه ریزی اداره کل فرهنگی و کارشناسان انجمن‌های علمی حضور داشتند و بر ایجاد تفاهم نامه‌ای پیرامون انجمن‌های علمی مشترک حوزه علوم شناختی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شد.

در این دیدار علامه، راه اندازی کارآفرینی سلامت از طریق خلاقیت و نوآوری در عرصه سلامت، آینده پژوهی، مدیریت دانش و راه اندازی ویکی سلامت توسط انجمن‌های علمی دانشجویی برای حرکت رو به رشد علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را امری مهم توصیف کرد.

خرازی نیز بر ضرورت ایجاد تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین دو حوزه اشاره و تاکید کرد ترتیبی اتخاذ شود تا زمینه همکاری بین دو طرف با جزئیات بیشتری مشخص شود.

همچنین جغتایی، آموزش مدارس، ارتباط بین رشته‌های مختلف انجمن‌های علمی وزارت بهداشت و وزارت علوم و استفاده از ابزارهای شناختی را گامی مهم در این راستا توصیف کرد.

او از جمله اساسی‌ترین فعالیت‌های مشترک انجمن‌های علمی وزارت بهداشت با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ایجاد انجمن‌های علمی مغز شناختی و برگزاری سمینارهای مشترک بین انجمن‌های علمی توصیف کرد.

20104

کد خبر: 642586

وب گردی

وب گردی