مبارزه با قاچاق کالا تصمیمی جدی است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نود و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: قوه قضائیه با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی مقابله جدی را با قاچاق کالا و ارز انجام خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، سخنگوی قوه قضائیه درباره قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا نه تنها برخلاف اقتصاد مقاومتی بلکه به ضرر کشور است، بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل ورود کالاهای قاچاق دارند از کار بیکار می‌شوند. باید یک کار جدی توسط همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه در بحث مبارزه با قاچاق انجام گیرد.‏
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه وجود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که زیر نظر دولت است به هیچ وجه نافی پیگیری‌ها و بررسی‌های قوه قضائیه در رابطه با قاچاق کالا و ارز نیست، اظهار کرد: قوه قضائیه در نظر دارد در سال 95 با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی مقابله جدی و مستمری را با قاچاق کالا و ارز انجام دهد و در این زمینه رسانه‌ها نیز می‌توانند به دستگاه قضا یاری رسانند.
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه با بیان اینکه در زمینه برخورد با قاچاق کالا و ارز، نباید دستگاه‌ها توپ را به زمین یکدیگر بیاندازند، گفت: با توجه به ضرورتی که در مقطع زمانی فعلی برای مبارزه با قاچاق است قوانین موجود کفایت نمی کند و لازم است اگر در مواردی که نیاز به اصلاح قانون وجود دارد، اصلاحات لازم صورت گیرد و دستور العمل‌هایی برای تشدید مبارزه با قاچاق صادر شود.
وی تصریح کرد: قطعاَ با اقدام قوه قضائیه در تشدید مبارزه با قاچاق عده‌ای علیه قوه قضائیه دست به جوسازی می‌زنند که این امر مانع از پیگیری‌های ما و مقابله ما با قاچاق نخواهد شد.

404/602

کد خبر: 642669

وب گردی

وب گردی