سفر دو هیات دانشگاهی ایتالیا به ایران طی هفته آینده

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: دو هیات دانشگاهی کشور ایتالیا که متخصص در زمینه‌های فنی و مهندسی و علوم انسانی هستند، هفته آینده جهت گسترش ارتباطات بین دانشگاهی به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی، ضمن اعلام این خبر و با تاکید بر اینکه هدف از ورود دو هیات مذکور برقراری ارتباطات علمی با دانشگاه‌های کشور ایران است، افزود: قرار است در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی در سطح دانشگاهی نیز بین دو کشور منعقد شود.

او افزود: دو هیات مذکور متشکل از استاد و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های پلی تکنیک میلان ایتالیا و لاساپینزای روم هستند. هیات پلی تکنیک میلان که دانشگاه فنی محسوب می شود از 31 اردیبهشت‌ماه لغایت 7 خرداد 95 در ایران حضور دارند و درخواست کرده‌اند از دانشگاه‌های تهران،صنعتی شریف،علم و صنعت،صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی،تربیت مدرس و وزارت خانه های نیرو و راه و شهرسازی بازدید داشته باشند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه هدف از بازدیدها، گسترش همکاری های علمی دانشگاهی بین دو کشور است، گفت: از آنجایی که هیات پلی تکنیک در زمینه مهندسی عمران،معماری و مکانیک فعالیت می‌کنند، سعی می شود دانشگاه هایی که در زمینه پلی تکنیک فعالیت می کنند را مورد بازدید قرار دهند و ممکن است بازدید از دانشگاه هنر،پارک های علم و فناوری یا شهرک‌های علم و فناوری در اصفهان نیز در برنامه این هیات قرار بگیرد.

سالار آملی در ادامه درمورد هیات دوم گفت: هیات لاساپینزا نیز از 3 تا 7 خردادماه در ایران حضور می‌یابد.این انشگاه که یک دانشگاه قدیمی محسوب می شود در رشته هایی مانند تاریخ، علوم انسانی، علوم اجتماعی و.... فعالیت می‌کند.تعداد این هیات 7 نفر است و ریاست آن را معاون رییس دانشگاه بر عهده دارد.

او در پایان درمورد بازدیدهای هیاتی از دانشگاهی لاساپینزا در ایران نیز توضیح داد: قرار است این هیات از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی،صنعتی شریف،صنعتی امیرکبیر بنیاد ایران شناسی، پژوهشگاه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بازدید کند.

20104

کد خبر: 642698

وب گردی

وب گردی