نخستین جشنواره فیلم بی‌کلام تهران و «استریپ‍ی» که جایزه ویژه تماشاگران را برد

«استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی جایزه ویژه تماشاگران نخستین جشنواره فیلم بی‌کلام تهران را به دست آورد.

به گزارش ایسکانیوز، جایزه ویژه تماشاگران نخستین جشنواره فیلم بی‌کلام تهران به انیمیشن کوتاه «استریپی» ساخته بابک و بهنود نکویی تعلق گرفت.

این انیمیشن در استودیو گنبد کبود، با تکنیک دو بعدی در ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه ساخته شده و تاکنون در بیش از ۳۰ جشنواره معتبر حضور داشته و جزو آثار راه یافته به لیست انتخاب اسکار فیلم های کوتاه انیمیشن موسوم به لیست بلند بوده است.

«استریپی» به معنای راه راه، بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره ۵» اثر یوهانس برامس (۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند.

این انیمیشن از سال گذشته میلادی در قالب برنامه Show of shows در سینماهای آمریکا از جمله مدیا آرت نیویورک به نمایش در آمده و اکران آن همچنان در این کشور ادامه دارد.

در سال جاری میلادی کشورهای چین، ژاپن کره، پرتغال، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، گرجستان، مصر و ترکیه نیز این مجموعه را نمایش خواهند داد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام تهران در چهار بخش داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی توسط دانشگاه هنر تهران و با حمایت خانه سینما دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

این جشنواره مختص نمایش فیلم‌های بی‌کلام است که مانند یک تابلوی نقاشی از طریق زبان تصویر با مخاطب جهانی ارتباط برقرار می‌کنند.

اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام تهران روز شنبه گذشته در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار شد و «استریپی» در بخش ملی جشنواره حضور داشت.

505

کد خبر: 642715

وب گردی

وب گردی