«نواز شریف» تحت تاثیر سیاست‌های «اردوغان» قرار دارد

کارشناس پاکستانی اعلام کرد که نخست‌وزیر پاکستان که در مورد اسناد پاناما و تنش‌های دولت با ارتش تحت فشار قرار دارد به دنبال سیاست‌های رئیس جمهور ترکیه در این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، «خاور گهمن» کارشناس پاکستانی در مطلب خود در «داون نیوز» نوشت: «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان که در مورد اسناد پاناما و تنش‌های دولت و ارتش این کشور تحت فشار قرار دارد، گفته که دولت اسلام‌آباد باید سیاست‌های «رجب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را دنبال کند.

نخست‌وزیر پاکستان از چند هفته گذشته با مشاوران، اعضای کابینه، اعضای ارشد حزب حاکم و متحدین در حال مشاوره است.

منابع آگاه در مورد این نشست‌های نواز شریف گفته‌اند که نخست‌وزیر پاکستان در نشست‌های مشورتی چندین بار نام اردوغان را ذکر کرده است و گفته که اردوغان چگونه با ارتش قوی و مخالفان سیاسی برخورد کرد.

به گفته این منابع، برخی اعضای حزب حاکم پاکستان به نواز شریف توصیه کردند که از موضع سخت علیه اپوزیسیون اجتناب کند و برای بهبود روابط با مقامات نظامی این کشور نیز تلاش کند.

اما، برخی نزدیکان نواز شریف براین باورند که نخست‌وزیر پاکستان باید پس از مطرح شدن پرسش‌هایی در مورد فساد مالی خانواده‌اش، اتحاد 9 حزب اپوزیسیون در رابطه با تشکیل کمیسیون قضایی برای بررسی اسناد پاناما و اظهارات «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان مبنی بر تحقیق فساد مالی بدون تبعیض همچنان بر موضع خود مقاومت کند.

منابع می‌افزایند: پیشرفت در کمپین دولت اسلام‌آباد برای برقراری ارتباط مستقیم با مردم جزئی از همه این موارد ذکر شده است.

به گفته یکی از وزرای ارشد حزب حاکم پاکستان، تعریف و تشویق دولت و رهبری ترکیه از سوی برادران شریف از کسی پنهان نیست.

این وزیر دولت اسلام‌آباد که خواسته نامش فاش نشود، گفت: معاونان غیر رسمی نخست‌وزیر پاکستان همواره دولت پاکستان را با دولت ترکیه مقایسه می‌کنند و نواز شریف نیز در این دیدارها شرکت می‌کند.

این وزیر حزب حاکم پاکستان یادآور شد: نوازشریف در نشست اخیر با نزدیکانش گفت که حزب حاکم ترکیه به رهبری اردوغان باوجود عدم اکثریت نمایندگانش دولت این کشور را اداره می‌کند اما حزب «مسلم لیگ» شاخه نواز شریف باوجود اکثریت در پارلمان چگونه نمی‌تواند دولت را اداره کند.

یکی از قانون‌گذاران حزب حاکم پاکستان با اعتراف در مورد وجود تنش بین دولت و ارتش این کشور گفت: دولت اسلام‌آباد پس از اظهارات رئیس ستاد ارتش پاکستان مبنی بر تحقیق بدون تبعیض در مورد فساد مالی در نهایت تحت فشار قرار دارد.

وی گفت: عدم دیدار نواز شریف با راحیل شریف در چند هفته گذشته نشانه‌ای از فشار بر دولت اسلام‌آباد است.

302302

کد خبر: 642717

وب گردی

وب گردی