حریم قانونی دریا تعیین شد

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، ابهام در تعیین حریم دریا را از مهمترین مشکلات تعرض به سواحل دانست و گفت: با تصویب طرح‌های توسعه و عمران و توافق با شورای‌عالی استان به زودی حریم قانونی دریا مشخص و به استان‌‌های ساحلی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی با انتقاد از الگوگیری معماری ساختمان‌های هرمزگان از سبک معماری کشورهای غربی اظهارداشت: معماری قدیم هرمزگان از معماری‌های اصیل و متناسب با شرایط رطوبت و گرما و استفاده از منابع بوده اما متاسفانه در حال‌حاضر از این سبک معماری فاصله گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس در چند سال اخیر در شهرسازی بر روی سبک معماری های جزایر و بادگیرها هرمزگان سرمایه‌گذاری کرده اند که باید در معماری جدید هرمزگان نیز این سبک معماری سنتی در نظر گرفته شود.

معاون معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی با بیان اینکه قدمت شهرهای محدوده شمالی خلیج فارس به بیش از چند هزار سال می‌رسد و از معماری اصیلی برخوردار است تصریح‌کرد: متاسفانه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از این سبک معماری به خوبی استفاده می‌کنند و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز در زمینه طرح‌های شهرسازی و گردشگری می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

حناچی در بخش پایانی سخنان خود افزود: بیش از ۲ سوم شهر بندرعباس فرسوده است که با نگاه برنامه‌ای می‌توان به بافت‌های فرسوده شهر ورود کرد و با صدور اسناد مالکیت و رسمیت بخشیدن به بافت‌های فرسوده زمینه‌ساز و کارهای اجرایی را فراهم آورد.

401/601

کد خبر: 642786

وب گردی

وب گردی