نجات غار مخفی «الکساندر پوپ» شاعر مشهور

غاری که «الکساندر پوپ» شاعر مطرح انگلیسی زیر خانه‌اش کنده بود‌، بازسازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، پس از 300 سال انگلیسی‌ها به فکر غار مخفی «الکساندر پوپ» شاعر برجسته قرن هجدهمی افتاده‌اند و قرار است این تونل زیرزمینی را بازسازی کنند.

پوپ مقاله‌نویس، ‌منتقد، نویسنده و شاعر برجسته‌ای در زمان خودش بود که شبکه‌ای از تونل‌های غارمانند را زیر خانه‌اش در نزدیکی رودخانه «تیمز» ایجاد کرده بود.

جلو بردن این پروژه کار چندان ساده‌ای نیست، این غار از 1744 یعنی سال درگذشت «پوپ» دست نخورده و غباری 300 ساله روی آن نشسته است .

حامیان این پروژه امیدوارند غار مخفی ‌«پوپ» تا 21 می که سالگرد تولد این شاعر است، برای بازدید عموم آماده شود.

«الکساندر پوپ» از چهره‌های درخشان ادبیات قرن هجدهم انگلیس بود. او غیر از ادبیات، به باغبانی و استفاده از عناصر طبیعی در این کار هم علاقه‌مند بود. ویلای «پوپ» در سال 1808 خراب شد و طی 200 سال آینده بارها مورد بازسازی قرار گرفت.

غار زیرزمینی او اطراف یک چشمه طبیعی ساخته شد و بعدها در نقاط دیگر بریتانیا الگوبرداری شد. این‌جا مکانی اسرارآمیز و آرامش‌بخش برای «پوپ» بود. او این تونل را در سال 1720، پس از سفری که به ایتالیا داشت،‌ ساخت. او در این غار از عناصر طبیعی بسیاری استفاده کرد‌؛ روی دیواره‌های آن فسیل‌، صدف‌، سنگ چخماق‌، استالاگمیت و سنگ آمیتیستی از نورتامبرلند به چشم می‌خورد.

«الکساندر پوپ» متولد 21 می 1688 از شاعران نامدار قرن هجدهم انگلستان بود. شهرت وی بیشتر به خاطر شعرهای طنزش و ترجمه‌ آثار «هومر» است. او پس از «ویلیام شکسپیر» و «آلفرد تنیسون»، سومین نویسنده‌ای است که فرهنگ لغت «آکسفورد» از او نقل قول کرده ‌است. «پوپ» به خاطر دوبیتی‌هایش که مضمون قهرمانی دارند، شهرت بسیاری دارد.

او نخستین اثر خود را در سن 12 سالگی به نگارش درآورد، اما اولین اثر موفق وی در سال 1711 یعنی در سن 23 سالگی با عنوان «جستاری در نقد» منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت. جمله‌ به‌یادماندنی «اندک دانش آموختن، چیز خطرناکی است» که از وی نقل می‌شود، اولین‌بار در همین مقاله ارائه شد. «الکساندر پوپ» در سال 1744 در سن 56 سالگی درگذشت.

از مهم‌ترین آثار این شاعر، منتقد و نویسنده‌ انگلیسی می‌توان به «شبان‌نامه‌ها»، «جستاری در نقد»، «یورش بر طره»، «جنگل ویندزور»، ترجمه‌ «ایلیاد» و «اودیسه» هومر به انگلیسی، «مرثیه‌ای بر خاطره‌ یک بانوی ناکام»، «دانسیاد»، «جستاری درباره‌ آدمی» و «پیش‌درآمدی بر هجونامه‌ها» اشاره کرد.

507502

کد خبر: 642824

وب گردی

وب گردی