جانشین وزیر دفاع:سربازی حرکتی جهادی در حراست از کشور و نظام است/خدمت سربازی به هیچ‌وجه اتلاف وقت نیست

 جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سربازی حرکتی جهادی در حراست از کشور و نظام است،گفت: نگاه مسئولان و فرماندهان ‌به سرباز باید سرمایه‌محور باشد‌ و جامعه را به سمت درک لازم از مقوله سربازی سوق داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرتیپ امیر حاتمی در آستانه‌ برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه هر کشوری برای حفظ نظم و امنیت و همچنین تمامیت ارضی خود نیاز به نیرویی سازمان یافته و مقتدر دارد که توانایی ایجاد و حفظ امنیت و استقلال آن را داشته باشد، گفت: به همین دلیل کشورها در طول تاریخ با توجه به فرهنگ و اقتضائات خود،سیستم‌های مختلفی را برای حفظ امنیت و استقلال ‌آزموده‌اند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه امام خمینی (ره) در باب اهمیت خدمت سربازی می‌فرمایند «‌خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد. هم خانواده‌ها و هم آحاد جوانان، باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند» تاکید کرد: از بیانات و فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب درباره سربازی چنین استنباط می‌شود که همه افراد در نظام اسلامی سرباز هستند و همواره نسبت به تهدیدات داخلی و خارجی علیه ارز‌ش‌های اسلام و انقلاب باید هوشیار باشند.

جانشین وزیر دفاع بابیان اینکه مسئولان وفرماندهان نیروهای مسلح به داشتن سربازان برومندوجان برکف نظام اسلامی افتخارمی‌کنند،گفت: سربازان نیزبایدافتخارکنندکه سربازی نظامی را انجام وازآن دفاع می‌کنندکه دررأس آن رهبری فرهیخته،حکیم،دلسوزومقتدرقراردارد.

او باتأکیدبرمقدس بودن خدمت سربازی درفرهنگ اسلام،ازیادگیری،جانفشانی برای ارزش‌ها،احساس مسئولیت‌،اعتمادبه نفس، ‌خوداتکایی‌،قانون‌پذیری‌،صبروتحمل ونظم به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های دوران‌سربازی نامبردوتاکید کرد: سربازی به هیچوجه اتلاف وقت نیست وازسربازان عزیزمی‌خواهم دراین مدت دوسال نهایت بهره راازخدمت سربازی ببرندچراکه این دوره پیش‌زمینه‌ای برای ورودبه زندگی واجتماع است.

جانشین وزیر دفاع بابیان اینکه ملت ‌ ایران با کمترین امکانات و پشتوانه همین سربازان غیورهشت سال دربرابردشمنی مجهزبه انواع تجهیزات وحمایت‌های بین‌ا‌لمللی مقاومت کرد،افزود: اگرجانفشانی جوانان غیور بسیجی و سرباز وتدابیرورهنمودهای ارزشمندحضرت امام خمینی (ره) نبودسرنوشت جنگ اینگونه رقم نمی خورد .

او در ادامه، موضوع سرباز و سربازی را با امنیت ملی و قدرت دفاعی کشور مرتبط دانست و افزود: لازم است از طُرق مختلف ازجمله همایش‌ها و جشنواره‌هایی که با موضوع سرباز برگزار می‌شود، جامعه را به سمت درک لازم از مقوله سربازی سوق داد.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند سربازان مایه عزت دین و امنیت، دژ مردم و زینت زمامداران‌اند، تاکید کرد: برای افزایش اقتدار، صلابت و شکوه نظام اسلامی، باید موضوع آموزش‌ و تربیت در دوران سربازی مورد توجه جدی قرار گیرد و این موضوع یکی از مطالبات جدی مقام معظم فرماندهی کل قواست.

او شرایط بهتر برای خدمت جوانان سرباز را بسیار مهم برشمرد و افزود: نگاه ما به سرباز باید سرمایه‌محور باشد یعنی باور کنیم سرباز، یک سرمایه عظیم است که باید راه استفاده از این سرمایه را آموخته و به آن عمل کنیم.

20106

کد خبر: 642831

وب گردی

وب گردی