یونسی: دولت دنبال بهبود شرایط کار و معیشت مردم است

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: دولت تدبیر و امید در گام اول با برداشتن تحریم ها و در گام بعدی با ایجاد رونق اقتصادی دنبال بهبود شرایط کار و معیشت مردم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کهنوج افزود: دولت بزرگترین مانع خارجی اقتصاد یعنی تحریم های جهانی را برداشته است اگرچه هنوز سایه آن وجود دارد ولی گذشت زمان این مساله را حل می کند.
وی اظهار کرد: همه نخبگان و احزاب سیاسی مهمترین نیاز کشور و خواسته مردم را اشتغال می دانند لذا این مهم به همکاری دوجانبه مردم با دولت است.
وی گفت: برای حل این مشکل باید یک نسل تلاش کنند همان گونه در زمان جنگ یک نسل از میهن دفاع کردند و شهید دادیم تا کشور از نظر تهاجم دشمنان بیمه شد، امروز برای رونق اقتصادی یک نسل باید تلاش کند تا آینده در رفاه باشد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا به اقتصاد ملی برسیم و مردم در رفاه، امنیت و آزادی زندگی کنند.
وی با اشاره به سفر هیات دولت به استان کرمان گفت: اولویت سفر رییس جمهوری توجه و رفع مشکلات مناطق محروم است.
یونسی با بیان این که حامل سلام رییس جمهوری به مردم جنوب کرمان است، افزود: رییس جمهوری از اهالی حاشیه کویر و مناطق محروم است و مایل بود خود به این مناطق سفر کند.
ایرنا گزارش داد، وی با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات مناطق محروم توجه ویژه ای دارد، گفت: به جنوب کرمان باید جدا از منطقه شمال استان نگاه کرد لذا شمال استان باید به کمک این منطقه بیایند تا محرومیت این منطقه را پاک کنند.
وی افزود: استان کرمان سرمایه گذاران و شخصیت های موثری در تهران دارد لذا باید این ظرفیت ها برای رفع محرومیت جنوب بکار گرفته شود.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: دولت پیگیر رفع مشکلات می شود و توقع ما هم از شما، کار، صبوری و حفظ وحدت برای از بین بردن محرومیت این منطقه است.
وی گفت: جنوب کرمان دارای استعداد زیادی بوده و خداوند دو نعمت بزرگ معنوی و مادی به این مردمان هدیه کرده است.
وی افزود: وجود مردمان فرهنگ دوست، ولایت مدار، ارزشی و پرتلاش از نعمت های بزرگ معنوی به این منطقه است.
حجت الاسلام یونسی با اشاره به وجود حوزه علمیه کهنوج از آن به عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی در این شهرستان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت حوزه علمیه با بالا بردن کیفیت کار مجموعه و تحویل شخصیت های بزرگ و موثر به جامعه استفاده کرد.
وی ادامه داد: تنوع معادن که بعضی از آنها در نوع خود خاص هستند آب و خاک حاصلخیز، باغداری و کشاورزی که عمده زندگی مردم به آن گره خورده از نعمت های مادی پروردگار به این منطقه است.
وی با اشاره به خشکسالی های اخیر که در سراسر منطقه رخ داده است گفت: باید از نعمت آب بهترین استفاده و از هدر رفت آن جلوگیری کرد لذا این خشکسالی تلنگری برای استفلاده بهینه از آب می باشد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: دولت در جنوب کرمان با فراهم کردن زمینه خرید محصولات و صادرات این محصولات می تواند موجب رونق اقتصاد منطقه شود.
وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات نیست، افزود: مردم باید خود فعالیت کنند تا موجب رونق کشور شوند و دولت هم حمایت لازم را در این زمینه انجام می دهد.
حجت الاسلام یونسی تصریح کرد: دولت باید امنیت و زیرساخت ها را فراهم کند و با ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی زمینه حضور مردم را در چرخه تولید فراهم می کند.
وی با اشاره به انتخاب شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی پویا، ملی و خودکفا که تحریم، خشکسالی و جنگ نتواند ما را از پا در بیاورد.
وی افزود: اقتصادی که ما نفت بفروشیم و جنس از چین بیاوریم این موجب تنبل کردن مردم است لذا دولت در زمینه تحقق شعار سال در تلاش می باشد تا موجب شکوفایی اقتصاد کشور شود.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه یکی از مشکلات دولت تعداد زیاد کارمندان دولت است، گفت: دولت باید تلاش کند تا هزینه این کارکنان را تامین کند و این در حالی است که با این هزینه ها می تواند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف موجب اشتغالزایی و رونق بیشتر کشور شود.
وی خاطرنشان کرد: دولت باید زمبنه را برای تولید، تجارت و کار فراهم کند لذا شعار غیر از این فریب مردم است چرا که دولت باید بوسیله مردم تولید ثروت و از طریق مالیات آن را اداره کند.
امام جمعه کهنوج هم در این نشست گفت: ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و درگیری‌های طایفه‌ای در جنوب کرمان فقر فرهنگی بوده و سرانه روحانیت در منطقه بسیار پایین است.
حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر افشارمنش افزود: تقویت پنج حوزه علمیه برادران و دو حوزه خواهران و مؤسسه‌های قرآنی و ساخت خانه عالم، تخصیص اعتبار برای حضور روحانیان و توجه به مسائل فرهنگی امری ضروری است.
وی با بیان اینکه افت شدید قیمت محصولات کشاورزی از مشکلات عمده مردم این منطقه است خاطرنشان کرد: سال گذشته 550 تن پیاز و 340 تن سیب‌زمینی فقط در شهرستان کهنوج توسط سازمان تعاون روستایی خریداری و امحا شد لذا احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی با تسهیلات ویژه ضروری به نظر می‌رسد.
وی تصریح کرد: بدهی مردم به بانک‌ها اقتصاد منطقه را فلج کرده و مجموع سود بدهی در جنوب کرمان طبق نظر کارشناسان حدود 800 میلیارد ریال است که مردم توان پرداخت اصل بدهی را دارند اما پرداخت سود، کمرشکن است و باید چاره‌جویی شود.
امام جمعه کهنوج افزود: در بخش آموزشی، تعداد مدارسی که قدمت آنها بالای 35 سال است در جنوب کرمان زیاد است و در مقاطع مختلف مدارس مختلط داریم.
رئیس جمهوری امروز (سه شنبه) در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان می شود.

202/201

کد خبر: 642948

وب گردی

وب گردی