اولین گردهمایی کارگردان های نمایش عروسکی

اولین گردهمایی کارگردان‌های شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک روزهای 22، 23 و 24 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، خانه عروسک در روزهای پایانی این هفته میزبان کارگردان‌هایی است که نمایشنامه‌هایشان در مرحله اول توسط هیات انتخاب پذیرفته شده و در مرحله دوم انتخاب قرار گرفته‌اند.

در این گردهمایی سه روزه که با عنوان «پیش به سوی جشنواره شانزدهم» برگزار می‌شود، 17 کارگردان از شهرهای مختلف به تهران می‌آیند تا علاوه بر بازبینی فیلم آثارشان، در کارگاه‌های مختلفی که توسط دبیرخانه جشنواره نمایش عروسکی پیش بینی شده است حضور یابند.

این گردهمایی با هدف مراقبت از آثار کارگردانان و تقویت آنها جهت حضور در شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک تشکیل می شود، در دوره‌های گذشته انتخاب آثار شرکت کننده از شهرستان‌ها فقط از روی فیلم ارسالی آثار انجام می‌شد و این برای اولین بار در تاریخ جشنواره‌های نمایشی است که کارگردان‌های متقاضی می‌توانند در مرحله بازبینی آثار حضور داشته باشند و از نظرات اعضای هیات انتخاب برای ارتقای کیفیت آثار استفاده کنند.

در اولین روز این گردهمایی چهارشنبه 22 اردیبهشت کارگاه «اونیفرم» توسط هادی حجازی‌فر و کارگاه «نمایش عروسکی و شناخت مخاطب» توسط حمید جبلی برگزار می‌شود و سپس یک فیلم تئاتر عروسکی خارجی با حضور یک کارگردان برای شرکت کنندگان به نمایش در می‌آید.

پنجشنبه 23 اردیبهشت و در دومین روز گردهمایی کارگردان‌های شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک، کارگاه «بازی دهندگی و ساخت» توسط محمد اعلمی، منیر مولوی زاده، نازیلا نوریشاد و پیمان فاطمی برگزار می‌شود.

در ادامه یک فیلم تئاتر عروسکی ایرانی به نمایش در می آید و با حضور کارگردان اثر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در آخرین روز این گردهمایی نیز روز جمعه 24 اردیبهشت کارگاه «دراماتوژی» توسط آزاده انصاری و نادر برهانی مرند برگزار می‌شود و در ادامه دبیر جشنواره شانزدهم با شرکت کنندگان به گفت‌وگو می پردازد.

پایان بخش این گردهمایی سه روزه نیز اجرای نمایش «کدو زری» به کارگردانی محمد اعلمی خواهد بود.

همچنین در این سه روز اعضای هیات انتخاب به بازبینی فیلم آثار راه یافته به مرحله دوم می‌پردازند و درباره نقاط ضعف و قوت آثار با کارگردانان گفت‌وگو می‌کنند. بازبینی آثار شرکت کننده از تهران نیز بعد از برگزاری این گردهمایی انجام می‌شود.

شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک به دبیری مرضیه برومند اول تا هفتم شهریور ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

508502

کد خبر: 643019

وب گردی

وب گردی