دستیابی به بیشترین میزان کاهش تلفات با کمترین هزینه

براساس مطالعه صورت گرفته توسط متخصصان شرکت توزیع نیروی برق کردستان، مراحل و راهکارهایی جهت دستیابی به بیشترین میزان کاهش تلفات با کمترین هزینه پیشنهاد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از توانیر، پژوهشگران این طرح که نتیجه مطالعات خود را در قالب مقاله ای در بیست و یکمین کنفرانس شبکه های توزیع برق ارائه کرده بودند، پیشنهاد کرده اند که شرکت های توزیع در ابتدا با توجه به توپولوژی شبکه های مختلف، تمامی روش های کاهش تلفات شبیه سازی و در مرحله دوم مطالعات فنی و اقتصادی کاملی در این خصوص انجام دهند تا در نهایت نتیجه مطلوب به دست آید.

براساس این مطالعه عملی صورت گرفته در محله کوی کارمندان شهرستان مریوان، روش های کم هزینه و پرهزینه جهت کاهش تلفات مورد بررسی قرار گرفت.

تبدیل شبکه های سه سیمه به پنج سیمه با سیم مسی و متعادل کردن بارها از جمله راهکارهای کم هزینه ای است که پژوهشگران در این مقاله نسبت به اجرایی شدن آن پیشنهاد داده اند.

در این مقاله آمده است: در صورتی که شرکت های توزیع دارای اعتبار کمی باشند، این گزینه ها می تواند راهکار مناسبی برای کاهش بخشی از تلفات شبکه های توزیع باشد.

همچنین تبدیل شبکه با سیم مسی به کابل آلومینیومی خودنگهدار نیز از دیگر راهکارهای است که در این مقاله پیشنهاد و در خصوص دلایل توجیهی آن آمده است: به دلیل اختلاف قیمت مس و آلومینیوم، از محل فروش سیم مسی می توان دستمزد پیمانکار مجری را پرداخت و نسبت به خرید کابل خودنگهدار آلومینیومی اقدام کرد.

برپایه این گزارش این مقاله به شماره 20371 در کتابچه مجموعه مقالات بیست و یکمین کنفرانس شبکه های توزیع به چاپ رسیده است.

404/602

کد خبر: 643030

وب گردی

وب گردی