تاثیر مهم  اصحاب رسانه و  اهالی هنر در پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه با اتمام مهلت ارسال آثار بیش از 700 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید، گفت: حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در این جشنواره گویای این واقعیت مهم است که اطلاع‌رسانی و استفاده از هنر، ‌می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر و روان‌گردان داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز فرزین رحیم نظری مدیر کل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه
مفتخرم امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: پس از ماه ها تلاش پیگیر تعداد زیادی از همکاران من در دبیرخانه این جشنواره به نتیجه رسیده است، در حضور شما مدیران، کارشناسان، هنرمندان و اصحاب رسانه هستم.

او با اشاره به اینکه همه ما با تخصص ها و فعالیت های متنوع اینجا گرد آمده ایم تا اهمیت مبارزه با آسیب اعتیاد را از طریق هنر و رسانه اعلام کنیم گفت: امروزه آسیب اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان یکی از آسیب های مهم اجتماعی در جهان تبدیل شده و در کشور ما نیز این آسیب به عنوان مهم ترین آسیب اجتماعی چه ازسوی مردم و چه از سوی مسئولان شناخته شده است.

او گفت:ما پس از سال ها مبارزه با این پدیده و کسب تجربه های فراوان, دریافته ایم که پیشگیری از اعتیاد، کارآمدترین راهبرد برای مبارزه با اعتیاد است و اطلاع رسانی نیز کارآمدترین روش برای پیشگیری است. حضور شما هنرمندان و اصحاب رسانه در این جلسه و شرکت شما در جشنواره اعتیاد و رسانه نیز گویای این واقعیت مهم است که اطلاع رسانی و استفاده از هنر, می تواند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان داشته باشد.

او با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه با وقفه ای نسبتا طولانی نسبت به دوره های قبل برگزار شد گفت:با مساعدت های بی دریغ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دکتر جزینی قائم مقام دبیر کل ستادٰ، چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه بیش از 8 ماه پیش کار خود را آغاز کرد و استقبال فوق العاده اصحاب هنر و رسانه باعث شد, اختتامیه این دوره جشنواره از بهمن سال گذشته به اردیبهشت سال جاری موکول شود.

بیش از 700 اثر در زمینه های مختلف دیداری، شنیداری و مکتوب در چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه داوری شدند که نشانه تعهد اصحاب رسانه و اهالی هنر برای کمک به امر حساس مبارزه با اعتیاد است .

فرزین نظری با بیان این مطلب خطاب به شرکت کنندگان گفت:شما با آثاری که خلق کرده و به این جشنواره ارسال کردید ثابت کرده اید که برای سلامت جامعه خود در برابر آسیب اعتیاد تلاش می کنید و در این مسیر گام های عملی برداشته اید،بنابراین لازم می دانم به سهم خود و از سوی دبیرخانه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه همچنین از طرف روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر از تک تک شما تشکر و قدردانی کنم. ما بر آنیم تا از این پس جشنواره اعتیاد و رسانه به طور منظم برگزار شود و از همه هنرمندان و اصحاب رسانه دعوت می کنیم ما را در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره یاری رسانند. زیرا این جشنواره متعلق به شماست و حضور شما به آن رونق می دهد.

او گفت:راهبرد اجتماع کردن مبارزه با مواد مخدر که از سوی جناب آقای دکتر رحمانی فضلی, وزیر محترم کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان راهبرد اصلی ستاد اعلام شده است راهبرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به معنای مشارکت همه قشرهای جامعه در مبارزه با مواد مخدر به معنای مشارکت همه قشرهای جامعه در مبارزه با این آسیب اجتماعی است. بر مبنای این راهبرد موفقیت در عرصه مقابله با مواد مخدر و اعتیاد به آن زمانی حاصل می شوند که همه ما به مسئولیت اجتماعی خود در برابر این آسیب عمل کنیم.

او گفت:رسانه های گروهی علاوه بر این که به عنوان یکی از بخش های جامعه به وظیفه خود در این زمینه عمل می کنند،سایر بخش های جامعه را نیز از طریق اطلاع رسانی در این عرصه تشویق و ترغیب می کنند بنابراین، نقش رسانه های گروهی در تحقق اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دو برابر و چه بسا چند برابر است و برگزارکنندگان جشنواره اعتیاد و رسانه می کوشند در یک تعامل همه جانبه و دائمی با هنرمندان و اصحاب رسانه. نقش مهم آنها در اجرای این راهبرد هرچه بیشتر به نمایش بگذارند و مهملی دوستانه و صمیمی برای حضور هرچه بیشتر هنرمندان در این عرصه فراهم آورند.

نظری گفت : بدون شک هر فعالیتی دارای نقص هایی هست و ما نیز خالصانه نقص خود را می پذیریم و امیدواریم شما بزرگواران آنچه را انجام داده ایم از ما پذیرا باشید و در بهتر انجام شدن امور در دوره های بعدی یاری مان کنید.
105105

کد خبر: 643088

وب گردی

وب گردی