همایش تجلیل از پروفسور علی اکبر جلالی در شاهرود برگزار شد

همایش تجلیل از پرفسور علی اکبر جلالی چهره ماندگار شهرستان شاهرود با حضور برخی از مسئولان، دانشگاهیان و قشرهای مختلف مردم در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

دکتر محمد مهدی فاتح در همایش تجلیل از دکتر علی اکبر جلالی که دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور گسترده دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به میهمانان همایش افزود: پرفسور علی اکبر جلالی از جنس مردم و فرزند مردم است و بی منت و با تواضع آنچه را که آموخته است تقدیم می کند.

پایگاه پرفسور جلالی دانشگاه و خواستگاه او مردم است

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تحسین فعالیت های ارزنده پروفسور جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود که پایگاه او دانشگاه و خواستگاه او مردم است.

وی تصریح کرد: همایش تجلیل از پرفسور جلالی یک شاهد و گواه است که هر کسی به مردم خدمت کند و تواضع داشته باشد بزرگ می شود و بزرگ خواهد ماند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: نیکویی و هر چه خوبی است متعلق به خدا است و هر چه متعلق به او باشد ماندگار است.

دکتر فاتح با بیان اینکه امروز با اشتیاق گرد هم آمدیم تا از تلاش ها و خدمات پروفسور جلالی قدردانی کنیم اظهار داشت: این همایش چند پیام مهم دارد اول آنکه اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند و مشکلات حل شود باید به توسعه علم برای جامعه بها دهیم. رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد که در این مورد پروفسور جلالی واقعا یک الگو برای جامعه علمی است.

توسعه آموزشی جهت رسیدن به توسعه اقتصادی

وی با اشاره به تجربه کشور ژاپن تاکید کرد که آنها با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش برای آموزش های عملی و با توسعه آموزشی به توسعه اقتصادی دست یافتند. وی ضرورت توسعه آموزشی و حرکت به سوی تولید دانش و فناوری را از دیگر پیام های مهم این همایش عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این دانشگاه با شعار حرکت به سوی تولید دانش و فناوری، رو به جلو حرکت می کند و در این راستا اقدامات زیرساختی را انجام داده است.

علم و فناوری راه نجات است

دکتر علی اکبر جلالی هم در این همایش، علم و فناوری را راه نجات جامعه دانست و گفت: با روش های سنتی نمی شود اقتصاد را توسعه داده و اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه چهار و نیم میلیون جوان بیکار تحصیل کرده در جامعه زندگی می کنند، افزود: برای ایجاد اشتغال این تعداد فارغ التحصیل باید به دنبال توسعه علم و فناوری برویم و جهت توسعه اقتصادی کشور روش های سنتی را کنار بگذاریم.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: با روش های سنتی نمی شود اشتغال پایدار ایجاد کرد و اگر به دنبال پیشرفت هستیم باید نگاه خود را عوض و در دنیایی که فناوری همه چیز را عوض می کند به سمت مشاغل دانش بنیان برویم.

دکتر جلالی گفت: اساتید دانشگاه باید به هر دانشجویی که تازه وارد می شود یک موضوع خاص برای تحقیق به او بدهد تا در پایان دوره تحصیل بر روی یک موضوع تخصص پیدا کرده و برای خود شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید در چارچوب نظام اسلامی به سمت گسترش فناوری های آینده برویم اظهار داشت: توسعه اقتصاد کشور را بر اساس واقعیت جهان امروز ترسیم کنیم نه بر اساس آرزوهایی که دست یافتنی نیستند.

پدر فناوری اطلاعات کشور، با مطرح کردن نظریه موج چهارم به موضوع اینترنت اشیاء اشاره کرد و گفت: این فناوری تنها در پنج دانشگاه معتبر جهان تدریس می شود که دانشگاه علوم و صنعت ایران جزء یکی از این دانشگاه ها است.

کد خبر: 643190

وب گردی

وب گردی