سردار سلامی: هویت مسیحی اروپا به نفع اسلام در حال تغییر است

جانشین فرمانده سپاه گفت: قتل عام زبان توسط انگلیس و امریکا در راستای جهانی سازی زبان درحال انجام است اما برخی فکر می‌کنند تنها زبان انگلیسی، زبان علم است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سر‌تیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در همایش تبیین اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز میلاد پاسداری از اسلام است و پاسداری، یافتن الهامی است از روح بزرگ امام حسین(ع) و از آن خصوصیات برجسته در تراز انسان کامل.

وی افزود: سپاه در حقیقت در عاشورای 61 هجری تأسیس شد. آن زمان که جمعی از صحابه وفادار اهل بیت‌(ع) در سنگین‌ترین و تکرارناپذیرترین واقعه تاریخ، همه وجود خود را در دفاع از حریم امامت و پاسداری از اسلام فدا کردند، آن 70 و چند نفر پاسداران اصیلی که ایمان در عمق باور و ذهنشان وجود داشت.

سردار سلامی با بیان اینکه سپاه امروز نیز امتدادی است از آن نهال‌های غرس‌شده در پهن‌دشت کربلا، گفت: بر همین اساس است که هنوز می‌بینید که کاروان شهیدان در راه است و عطر شهادت در کوچه‌های ما به مشام می‌رسد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به هدف همایش در تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری گفت: البته بضاعت ذهنی ما نخواهد توانست به ارتفاع حقیقی اندیشه‌های رهبری برسد، اما وظیفه داریم شاخص‌های تفکر متعالی اندیشه‌های الهام‌گرفته از مکتب وحی و دامنه‌های تفکر انقلابی ایشان را در مقیاس عملیاتی بسط دهیم و از انبساط عملیاتی اندیشه‌های رهبری بر روی زمین نقشه‌ راهی برای سعادت اسلام بسازیم.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز اسلام بعثت دوباره‌ای یافته و فرصت حاکمیت یافته است، گفت: امروز اسلام فرصت ساختن یک تمدن بر روی زمین را یافته است. این بعثت مجدد اسلام، فرصت تاریخی برای امت اسلام است تا بر اساس اندیشه‌های رهبر بزرگ انقلابش تمدن وسیعی را پی‌ریزی کند و امروز می‌توان برای اسلام از تمدن سخن گفت.

وی پیرامون ویژگی‌های مقام معظم رهبری گفت: بزرگ‌ترین ویژگی رهبری این است که ایشان قادر است سنت‌های بیان‌شده در قرآن را با موقعیت‌ها و اقتضائات روز و با مظاهر مادی تمدن جدید اسلامی و با واقعیت‌های جاری جهان ترکیب کند و از ترکیب اندیشه و تجربه نقشه راهی برای توسعه و بسط حاکمیت اسلام حداقل در جغرافیای سیاسی جهان اسلام بسازد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه اندیشه‌های رهبری از تقاطع چند گذرگاه عبور می‌کند، گفت: اولین آن این است که اندیشه‌های رهبری متکی به منطق وحی است و منطق وحی، حق است. از سوی دیگر متکی است بر گذرگاهی از تجربه‌های عمیق و منحصربه‌فرد تاریخ جدید اسلام.

سردار سلامی افزود: مقام معظم رهبری که ده‌ها سال در قلب عظیم‌ترین وقایع تاریخ اسلام، بیرق هدایت امت را برعهده داشته، توانسته بر استراتژی دشمنان غلبه کند که این یک سرمایه بزرگ است. علاوه بر این اندیشه‌های رهبری متکی بر مطالعات، دریافت‌ها و برداشت‌ها او از تاریخ اسلام و بشریت است. رهبری کسی است که از همه حواث بزرگ تاریخ عبرت‌های بزرگی را به عنوان یک صاحب خرد و اندیشه در خود نهفته دارد. مجموعه این موارد از ایشان یک شخصیت ممتاز و بی‌بدیل هم در سطح اندیشه و هم در سطح باور ساخته است.

وی با بیان اینکه رهبری دشمنان اسلام را عمیقا می‌شناسد، گفت: این شناخت هم از تجربه، هم از شناخت مدل‌های رفتاری دشمن و هم تسلط بر مدل تفکر دشمن و هم مرتبط با الهام‌های قرآنی است.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: وقتی نگاه به دشمن با زاویه نگاه وحی‌، هم‌سو شود شما هرگز فریب لبخندهای ظاهری و گفتمان‌های به‌ظاهر عامه‌پسند و شیک دشمن را نمی‌خورید؛ چراکه به زوایای فکر او مشرف می‌شوید.

سردار سلامی با یادآوری این موضوع که دشمن دست از مبارزه با ما برنمی‌دارد، جز اینکه ما دست از دین‌مان خود برداریم، گفت: رهبری می‌داند همه آرزوی دشمن تهی کردن صفحه ذهن و قلب مسلمانان از معارف و مفاهیم اسلام است و این موضوع در گفتمان دشمن نیز بیان شده است.

وی افزود: وقتی رهبری از بی‌اعتمادی به دشمن سخن می‌گوید، دقیقا کلام وحی است، قرآن می‌فرماید یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند الا اینکه شما از دین و آیین آنها اطاعت کنید. پس وقتی رهبری این چنین به دشمن نگاه می‌کند، می‌داند که آنها هرگز با ما به نقطه اشتراک و سازش نمی‌رسند و این تضاد قابل جمع نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: بر همین اساس است که رهبری می‌فرماید تنها راه تأثیرگذاری در هندسه قدرت، قوی شدن است؛ چراکه دشمن جز منطق قدرت نمی‌فهمد. دشمن با منطق قدرت سروکار دارد و نه قدرت منطق. بر همین اساس باید قوی شویم تا قدرت تحمیل اراده و حفاظت از عناصر هویت خود را داشته باشیم.

سردار سلامی با بیان اینکه نور علم ولی‌فقیه باید همه جهان را روشن کند، گفت: بر همین اساس است که وقتی رهبری از عدالت سخن می‌گوید، عدالت در برخورد با دشمن را نیز ملاک قرار می‌دهد، چون ایشان ستاره درخشانی در سپهر جهان است که همه باید از اندیشه او بهره ببرند. بر همین اساس رهبری می‌فرماید حتی اگر دشمن قناعت به خرج داد، شما از جاده عدالت خارج نشوید.

وی افزود: رهبری در جلسه خصوصی که تنها بنده حضور داشتم به این حقیقت تأکید کردند که سلاح هسته‌ای در سیاست دفاعی ما جایگاهی ندارد و این بر اساس مبانی اسلام است؛ چراکه در اسلام آمده در قتل نباید اسراف کرد و ولی‌فقیه نیز در حدود الهی عمل می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: رهبری حتی در مخاطب قرار دادن تکفیری‌ها گفتند که اگر شما دست‌درازی کنید و ما را بکشید، ما دفاع می‌کنیم، اما ما هرگز دست‌درازی نمی‌کنیم تا شما را بکشیم. به همین خاطر در منطق علمای شیعه، عملیاتی برای کشتن دیگران تجویز نمی‌شود.

سردار سلامی اضافه کرد: این منطق ولی‌فقیه برای اداره جوامع، ساختن یک تمدن بزرگ، فتح قله‌های رفیع، بسط ارزش‌های اسلامی در جهان و زمینه‌سازی ظهور و پیوستن انقلاب باشکوه ما به انقلاب نور و ظهور است.

وی با اشاره به نفوذ اسلام در ذهن و قلب مسلمانان در اروپا و جهان گفت: در بریتانیا که 4 درصد مسلمان دارد، بیشترین نام، نام پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است. در گزارشی که خود اروپایی‌ها تهیه کرده بودند، آمده است که هویت مسیحی اروپا به نفع اسلام در حال تغییر است و ما مشاهده می‌کنیم فراوان‌ترین نام در اروپا احمد، علی و فاطمه است.

سردار سلامی افزود: مفاهیمی که رهبری به عنوان عناصر اصلی ساختمان هویت امت اسلامی و ایران ارائه می‌دهد، همگی مفاهیمی منحصربه‌فرد در ادبیات سیاسی امروز است. رهبری از نظم ناعادلانه جهانی ساخت قدرت‌ها سخن می‌گوید. برای پی ریزی یک تمدن باید نظم قدرت‌های کهن فرو بریزد که این اتفاق روی زمین به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: امروز دیگر الگوهای دوستی، دشمنی، هنجارهای حاکم بر روابط بین‌الملل، کرنش‌ناپذیری ملت‌ها مقابل استراتژی‌های استعمارگران دیگر قبول نمی‌شود و نظم جدیدی در حال شکل‌گیری است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه امروز جنگ بر سر تغییر سیمای ژئوپلتیک جهان است، گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال ترسیم سیمای جدیدی از هویت جهان اسلام بر اساس ارزش‌های غربی هستند و جمهوری اسلامی در جستجوی بازیابی هویت مسلمانان و بیدار کردن آنان از خواب جاهلیت مدرن است.

وی اظهار داشت: رویداد بیداری اسلامی در حال غلبه کردن است و دیگر فضای تنفس سیاسی برای قدرت‌های کهن باقی نمانده و اینجاست که رهبری می‌گوید ما در پیچ تاریخی و نقطه عطف سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌ایم.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود گفت: امروز جدال جهان استکبار با انقلاب و نظام ما بر سر این واقعیت است که مدل موفقی از یک نظام مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، پیشرفته و مقتدر به عنوان جلوه‌ای از تمدن اسلامی شکل نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب از اینکه این مدل پس از شکل‌گیری و تثبیت قابلیت تکثیر پیدا کند، نگران است. می‌داند اندیشه رهبری که تجلی امروزین اندیشه اسلامی برای حاکمیت و اعمال سیاست بر جهان است، مرزهای جغرافیایی نمی‌شناسد و به واقعیت نزدیک شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: امام ما از قرآن این پیام را به جهان منتقل می‌کند که دشمنان ما هرچه مکر کنند به خودشان برمی‌گردد. ما این را در عراق، سوریه و یمن دیدیم که هرچه هزینه کردند، ما سود کردیم و هرچه مکر کردند، به خودشان برگشت. چرا نظام امنیتی اروپا به هم ریخت و داعش و القاعده بلای موسسان آن شدند؟ این سنت الهی است که مکر دشمنان به خودشان برمی‌گردد.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکید رهبری بر اقتدار علمی، گفت: اقتدار علمی ما باعث شد زمانی که رویاهای ما دست‌نیافتنی بودند، امروز به واقعیت‌های مجسم در فضا تبدیل شوند.

وی با اشاره به دفاع مقام معظم رهبری از هویت ملی و زبان فارسی، گفت: این یک رهبر روحانی است که از زبان فارسی به عنوان بخشی از هویت ما دفاع می‌کند. بدون زبان هیچ ملتی دارای فرهنگ ملی و درونی نیست، زبان بستر انتقال احساسات و اندیشه‌هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رهبری از مخلوط شدن زبان اصیل فارسی با زبان استعمارگر غرب نگران است، گفت: قتل‌عام زبان توسط آمریکا و انگلیس در جهان به عنوان جهانی‌سازی زبان در حال عمل کردن است. هزاران زبان در حال فراموشی است تا غرب در بستر زبان خویش ارزش‌های غربی خود را نفوذ دهد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند تنها زبان انگلیسی، زبان علم و ارزشمند است. این متفاوت است با اینکه در مهدکودک‌های ما، زبان به عنوان یک عنصر فرهنگی حامل ارزش‌های فرهنگی بیگانه به ذهن کودکان معصوم ما وارد شود.

وی با بیان اینکه حراست از زبان به معنای حفاظت از رکن بزرگ فرهنگ یک کشور است، گفت: برخی فکر می‌کنند اگر با غلبه زبان انگلیسی بر فارسی مقابله شود، به مفهوم ضدیت با علم است. یک جنبه از زبان انگلیسی علم است، جنبه‌های انتقال فرهنگ مبتذل غربی و تبیین عناصر معنابخش ذهن درونی جوامع چه می‌شود؟

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: آیا ما باید به دست خود بنای فرهنگ اسلامی و ایرانی را ویران کنیم، این چنین نیست. وقتی رهبری به جوانان اروپا نامه می‌نویسد، یعنی از بحران عمیق شخصیت در آنان آگاه است. در لس‌آنجلس، 400 نوجوان و در آمریکا نیز 23 هزار نفر سالانه خودکشی می‌کنند و این نشان می‌دهد آنان با سردرگمی اخلاقی مواجهند.

سردار سلامی اضافه کرد: 500 هزار تا یک میلیون نسخه داروی افسردگی سالانه برای جوانان آمریکایی نوشته می‌شود و این تصویری از جوانان غربی است. تضاد آموزش و تصمیمات خانواده این جوانان را به‌سوی سکولاریسم اخلاقی می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در این وضعیت رهبری با پیامی نجات‌بخش، اسلام را برای جوانان اروپا معرفی می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: اسلام موازنه حقیقی قدرت را برقرار خواهد کرد و تمدن خود را خواهد ساخت و اراده خود را بر دشمن تحمیل خواهد کرد.

202/201

کد خبر: 643203

وب گردی

وب گردی