نقش بورس در تحقق شعار اقتصادی سال95

مدیر کارگزاری بانک آینده با اشاره به صنایع پیشرو در سال 95 گفت: بورس در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار مثبت خواهد بود و بازدهی مناسبی را خواهد داشت.

فردین آقا بزرگی، مدیر کارگزاری بانک آینده در گفت و گو با ایسکانیوز، درباره تفاوت وضعیت بورس در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: سال 95 بهترین موقعیت کاری برای فعالان اقتصادی خواهد بود به خصوص برای کسانی که در بازار سرمایه فعال هستند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: بورس در سال جاری از لحاظ بازدهی بسیار اصولی و منطقی تر نسبت به سال گذشته است.

آقابزرگی با اشاره به اینکه بازدهی بورس در 9 ماه ابتدایی سال 94 بسیار منفی بود، گفت: برخلاف سال گذشته که بورس در 3 ماه پایانی سال تنها با رشد 28 درصدی همراه بود اما در سال جاری در صورتی که تا پایان سال مسایل حاشیه ای تاثیرگذار بر بورس ایجاد نشود قطعا به طور متوسط 25تا 30 درصد بازدهی خواهیم داشت.

مدیر کارگزاری بانک آینده، صنعت برتر بازار سرمایه در سال 95 را اینگونه پیش بینی کرد: صنایع زیر بنایی، پیمانکاری ، حمل و نقل و به دنبال این صنایع گروه واسطه گری مالی و همچنین صنایعی که به قراردادهای کوتاه مدت متکی هستند مثل صنعت دارو از این به بعد با کاهش هزینه تامین مالی و کاهش قیمت مواد اولیه مواجه خواهند شدکه این دو اتفاق منجر به کاهش قیمت تمام شده محصول خواهند شد.

او با اشاره به اینکه چشم انداز روشنی در انتظار این گروه ها است، گفت: بازگشایی سوئیفت و تسهیل ارتباط مالی در سطح بین المللی باعث می شود تا این صنایع بتوانند به عنوان صنایع پیشرو در بازار سرمایه حرکت کنند و به عقیده من در صورتی که اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد ،چشم انداز روشنی در انتظار این گروه ها است.

آقابزرگی درباره نقش بورس در تحقق بخشیدن به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: خوداتکایی و محوریت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که می خواهد شکل بگیرد در ابتدا می بایست اقدام و عمل به صورت عملیاتی اجرایی شود که عمده تاثیرات این امر، گشایش هایی است که در آینده رخ خواهد داد.

مدیر کارگزاری بانک آینده در ادامه اظهار کرد: بورس با خوداتکایی به بنیه مالی و اقتصادی شرکت ها و صنایع خود بخش کوچکی از این فرآیند را می تواند تشکیل دهد و همچنین بازتاب خوبی داشته باشد که به عنوان یک نمونه از جامعه آماری در اقتصاد ما، برخی از این صنایع و شرکت ها در بورس وجود دارند.

او با بیان اینکه بورس می بایست خوداتکایی و محوریت بر مبنای دانش و تخصص فنی را اساس کار خود قرار دهد، گفت: در صورتی که بورس متکی بر شرکت سرمایه گذاران خارجی باشد به طور حتم از شعار اقتصاد مقاومتی فاصله خواهد گرفت، بنابراین بورس باید در کنار توانمندی های داخلی خود از دانش، تجربیات و حتی اخذ سرمایه گذاری خارجی بهره مند شود اما نباید به نوعی وابسته بر این سرمایه گذاران باشد و گشایش بستر خود را در راستای حضور این سرمایه گذاران ببیند. در اینصورت می توان گفت وابستگی به خارجی ها به نوعی با بخش اقتصاد مقاومتی منافات خواهد داشت.

401

کد خبر: 643215

وب گردی

وب گردی