ساخت ۲۵۰ سریال «الف» طی پنج سال

معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی با اشاره به ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی بیان کرد که در صورت تصویب ۲۵۰ سریال الف طی پنج سال در تلویزیون ساخته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی و عبدالکریم خیامی رئیس مرکز سیمای استان ها ظهر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور در محل تصویربرداری سریال «روزهای بیقراری» در جریان مراحل ساخت این اثر قرار گرفتند.

در ابتدای این دیدار امیرحسین شریفی و کاظم معصومی توضیحاتی درباره محل تصویربرداری و روند کار ارائه دادند. بازیگران نیز شامل ابوالفضل پورعرب، پژمان بازغی، کامران تفتی، سارا صوفیانی و الهام حمیدی به بیان مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان پرداختند که به علت بیکاری و مشکلات عدیده مالی مجبور به نامه‌نگاری به رئیس رسانه ملی شده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم نیز در این دیدار ضمن تاکید بر این نکته که تمام بار فرهنگ و هنر را نمی‌توان بر دوش دولت گذاشت و بخش خصوصی باید در این زمینه فعال شود، گفت: هم اکنون طرحی وجود دارد که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی در طی ۵ سال ۲۵۰ سریال الف و الف ویژه در تلویزیون ساخته خواهد شد و قرار است اعتبارات آن پیش بینی شود.

وی افزود: طبق این طرح در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است از ابتدای برنامه ششم توسعه هزینه های تهیه و ساخت ۵۰ سریال فاخر و الف ویژه را علاوه بر اعتبارات معمول به سازمان صدا و سیما اختصاص دهد که در صورت تصویب چنین طرحی بسیاری از مشکلات بیکاری و معشیتی هنرمندان و بازیگران برطرف می‌شود.

در انتهای این بازدید یک پلان از سریال «روزهای بیقراری» با حضور حجت‌الاسلام موسوی مقدم و خیامی تصویربرداری شد و در ادامه بخش‌هایی از سکانس‌های تصویربرداری شده در روزهای گذشته به نمایش در آمد.

بازیگران اصلی این سریال عبارتند از پژمان بازغی، الهام حمیدی، سارا صوفیانی، کامران تفتی، سمیه فانی، بهنوش بختیاری و ابوالفضل پورعرب.

یکی از ویژ‌گی‌های این سریال این است که در چهار استان و منطقه جغرافیایی نظیر تهران، اصفهان، همدان و گیلان تصویربرداری می‌شود و در سکانس‌های هر استان تعدادی از بازیگران بومی و مطرح آن استان به گروه می‌پیوندند.

این سریال به سفارش حوزه سیمای استانها تولید می‌شود.

508

کد خبر: 643218

وب گردی

وب گردی