عابدینی: سال گذشته بهترین نتایج تاریخ شمشیربازی رقم خورد

مجتبی عابدینی نماینده ایران در المپیک ریو 2016 از شرایطش برای مسابقات می گوید.

مجتبی عابدینی با خبرنگار ایسکانیوز گفت و گویی داشت که در ادامه می خوانید:

** فصل بعد هم در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارید؟

بله, امسال هم می بندند فصل 95 را البته اگر محمد دادگان حضور داشته باشد. امسال سال چهارم است که من عضو خانواده دانشگاه آزاد هستم.

** چه تفاوتی بین حضور در دانشگاه آزاد با بقیه تیم ها هست؟

دانشگاه آزاد اولین چیزی که دارد خیلی نظم و مقررات است و بعد از نظم و مقررات دنبال قهرمانی است و یک چیز خوبی که دارد به قولی که می دهند عمل می کنند و از همه باشگاه های دیگر بهتر است.

** فکر می کنید چه مقامی در المپیک به دست بیاورید ؟

نمی شود گفت که چه مقامی به دست می آوریم اما خب تمام تمرکز و فکرم بعد از 7 فروردین گرفتن طلای المپیک است.

تمام کسانی که در المپیک هستند کسانی بودند که با آن ها مبارزه کردم، برد و باخت در بازی بوده و به همین دلیل به این فکر هستم که مدال بگیرم و بهترین بازی ام را ارائه بدهم.البته اگر خدا کمک کند روز, روز مجتبی عابدینی باشد، چون 20 مرداد است و تولد من هم 20 مرداد است. در روزه تولدم بهترین هدیه را به خود و کشورم می دهم.

** وضعیت اردو رفتن به چه صورتی است؟ از کی شروع می کنید؟

در حال حاضر هم در اردو هستیم, یک مسابقه اسپانیا داریم که پنجشنبه اعزام می شویم, یک مسابقه هم مسکو داریم. روسیه که 2 خرداد اعزام می شویم و یک ریکاوری داریم در خرداد ماه همچنین بدن سازی که انشالله در تیر ماه اعزام می شویم. یک اردو مشترک در آلمان بین 4-5 کشوری که حضور دارند. بعد از آن هم اعزام می شویم به ریو برای مسابقات.

** وضعیت آب و هوایی ریو مرطوب است، تاثیری در بازی دارد ؟

البته ما 10 روز پیش که در ریو بودیم، مسابقات جهان بخش تیمی بود، آب و هوای آنجا مرطوب بود. آن موقع که مسابقات المپیک برگزار می شود رو به زمستان می رود. ولی خب تدابیری هم فدراسیون دیده که انشالله یک اردو هم در کیش برگزار کنیم بخاطر آب و هوا.

** چه زمانی این رشته در المپیک موفق می شود؟

ما موفق بودیم. من موفق شد مقام 4 جهان را کسب کنم. بی سابقه است ما حتی در برزیل هم 4 شدیم برای کسب مدال طلا رفتیم. حالا یکسری ناداوری هایی که پیش آمد، اما ما توانستیم فرانسه و آلمان را ببریم. نفرات یکم و هشتم رده بندی را بردیم. مهد شمشیربازی در آمریکا که یک دنیا است و ما هشتم بودیم این تیم را بردیم, و برای مدال رفتیم, 4 ما هم کمتر از مدال برنز ندارد, ما الان خیلی خوب شدیم فقط یک قدم فاصله داشتیم تا مدال جهانی, حتی مدال در المپیک ما فصل در فصل گذشته که گذشت برای ما از سال 94 تا 95 بهترین نتایج تاریخ شمشیربازی را گرفتیم.

604/601

کد خبر: 643238

وب گردی

وب گردی