نتایج آزادسازی قیمت خودرو در بازار

براساس تصمیم روزگذشته شورای رقابت که مبنی بر آزادسازی دو نوع خودرو بود، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این تصمیم را نادرست دانست.

واکنش منفی رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان به آزادسازی قیمت خودرو

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، در پی اعلام رئیس شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت دنا و تندر اتوماتیک و اجرای این مصوبه اختیاری از اول خرداد، محمد جعفری به این تصمیم واکنش منفی نشان داد و گقت: شورای رقابت باید توضیح دهد با چه استدلالی معتقد به رقابتی بودن تولید برخی از خودروهای داخلی است؟

وی با بیان اینکه بازار خودرو هم‌اکنون در انحصار دو شرکت ایران خودرو و سایپا است، خاطرنشان کرد: انحصار این دو خودروساز در حدی است که با کاهش یا افزایش تولید خود، قیمت خودرو در بازار آزاد را تعیین می‌کنند. در این شرایط اگر اختیار تعیین قیمت کارخانه‌ای خودرو نیز به خودروسازان داده شود دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: آزادسازی قیمت خودرو به معنای گران شدن قیمت‌ها است و نباید اتفاق بیافتد زیرا در حال حاضر نیز قیمت خودروهای داخلی گران است و مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید با قیمت‌های فعلی ندارند.

جعفری ادامه داد: وظیفه شورای رقابت برخورد با انحصار موجود در بازار خودرو است اما شورای رقابت به جای برخورد با انحصار با مصوباتی چون آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی به دنبال قانونی جلوه دادن این انحصار است.

401/601

کد خبر: 643258

وب گردی

وب گردی