ساخت 180 واحد مسکونی تا سال 1405

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هدف گذار بنیاد تا سال ۱۴۰۵، ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور است گفت: تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های پایین جامعه سرعت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش روز سه شنبه پس از افتتاح ۴۰ واحد مسکن مهر کلاچای از توابع شهرستان رودسر افزود: منابع ما محدود و تحقق این امر، مستلزم آن است که نظام بانکی و خیران مسکن ساز نیز به کمک ما بیایند.

وی اضافه کرد: باید تلاش و برنامه ریزی کنیم تا ساخت واحدهای مسکونی برای دهک های پایین جامعه سرعت گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به افتتاح سه هزار و ۱۵۰ واحد مسکن در سراسر گیلان طی روز جاری ادامه داد: وضعیت مسکن این استان در شهرها و روستاها قابل قبول است بطوری که فعالیت های بنیاد مسکن در چند سال اخیر در مقایسه با سایر استان ها چشمگیر بوده است.

وی همچنین روند بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی در روستاهای گیلان را قابل قبول خواند و ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان، یکصد هزار واحد بازسازی شده و این کار مهم، می تواند استاندارد زندگی ما را بالا ببرد و امید به زندگی را تقویت کند.

آیت الله رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز، مسکن محرومان را از افتخارات نظام خواند و گفت: اقدامی که در راستای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر جامعه و امور اجتماعی و عام المنفعه باشد، ارزشمند است.

گفتنی است افتتاح ۴۰ واحد مسکن مهر در بخش کلاچای از توابع شهرستان رودسر که امروز واگذار شد، در دو بلوک شامل یک بلوک ۳۲ واحدی و یک بلوک هشت واحدی مجموعا ۴۰ واحد با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال که ۳۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی ارزان قیمت و مابقی آورده متقاضیان است، ساخته و تحویل متقاضیان شده است.این پروژه همچنین در فضایی به مساحت یک هزار و ۳۰۵ مترمربع احداث شده است.شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

همچنین، اجرای طرح هادی روستای دیزبن شهرستان لاهیجان و رونمایی از تمبر یادبود ۸۲ هزارمین مسکن روستایی استان و نیز افتتاح چهار هزار و ۶۳۹ مین مسکن روستایی شهرستان رودبار در روستای اسکلک از دیگر برنامه های سفر علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آیت الله رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان گیلان است.

401/601

کد خبر: 643291

وب گردی

وب گردی