«سوگنامه باستان»  به مناسبت روز بزرگداشت حکیم توس اجرا می شود

«سوگنامه باستان» در روزهای 23 و 24 اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز بزرگداشت حکیم توس، فردوسی بزرگ، توسط داریوش نصیری در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش نصیری در مقام نویسنده،کارگردان و نقال، نمایش «سوگنامه باستان» را با تکیه بر شیوه‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی در روزهای پنجشنبه و جمعه، 23 و 24 اردیبهشت به مناسبت روز بزرگداشت حکیم توس، فردوسی بزرگ، در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج به صحنه خواهد برد.

این نمایش پیش از این در جشنواره بین‌المللی تئاتر در کشور ارمنستان اجرا و موفق به کسب رتبه شده بود. «سوگنامه باستان» که یکی از تراژدی‌های بزرگ شاهنامه و از داستان‌های زیبا و شگفت‌انگیز رستم پهلوان ایران‌زمین است، با شیوه نمایش‌های ایرانی به اجرا درمی‌آید.
نویسنده،کارگردان و نقال این اثر نمایشی داریوش نصیری است و دیگر عوامل اجرا عبارتند از: شهره زراعتیان (دستیار کارگردان و مدیر هماهنگی)، سینا نورایی (طراح پوستر و بروشور) و احمدرضا حجارزاده (مدیر روابط‌عمومی).

گفتنی است داریوش نصیری، مدرس و مدیر گروه رشته بازیگری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی است و در کارنامه هنری خود سابقه کارگردانی، بازیگری و نویسندگی آثاری مانند موسیقی ـ نمایش «تراژدی رستم و سهراب»، قطعه ارکسترال فتح، قطعه ارکسترال ظهور، قوانین شهروندی، مجلس سهراب‌کُشی،گذشت، نام من ایران و موارد دیگری را ثبت کرده است. این هنرمند، دانشجوی نمونه کشوری در بخش فرهنگ و هنر طی سال‌های 89 و 92 0بوده که موفق به دریافت لوح تقدیر از مقام ریاست‌جمهوری شده است. از دیگر افتخارات او می‌توان به دریافت جوایز متعدد بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی نظیر جشنواره تئاتر تک‌نفره، جشنواره فیلمنامه‌نویسی دانشجویان کل کشور و جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست ارمنستان (2015 – 2014) اشاره کرد.

گفتنی است تماشای نمایش «سوگنامه تابستان» در روزهای یادشده رایگان و برای عموم دوست‌داران نقالی و شاهنامه‌خوانی آزاد خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزهای پنجشنبه 23 اردیبهشت ساعت 20 به تالار محراب و جمعه 24 اردیبهشت ساعت 19 به تماشاخانه سنگلج مراجعه کنند.

508502

کد خبر: 643339

وب گردی

وب گردی