تهران-ایسکانیوز: جشنواره شهید رجایی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی دقایقی پیش با حضور اعضای کابینه و حسن روحانی ... برگزار شد.
سخنران اول این همایش محمدباقر نوبخت بود که به ارائه گزارش معاونت برنامه ریزی و بودجه نهاد ریاست جمهوری در یک سال گذشته پرداخت.

سخنگوی دولت در ابتدای این همایش با تاکید بر اینکه جشنواره رجایی با یک وقفه چند ساله به عنوان گردهمایی که فرصت ارائه گزارش را فراهم می کرده تعطیل شده بود، گفت: همزمان با سالگرد آغاز به کار دولت یازدهم این جشنواره دوباره برگزار شد.

او در ادامه با اشاره به اصل 113 قانون اساسی تاکید کرد بر اساس اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهوری عالی ترین مقام رئیس جمهوری و مسئولت اجرایی قانون اساسی و مدیریت قوه مجریه را بر عهده دارد. به تناسب این مسئولیت اختیارات متناسبی برای رئیس جمهور تعریف شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در ادامه با اشاره به اصل 124 قانون اساسی گفت: براساس اصل 124 قانون اساسی رئیس جمهور برای ایفای وظایف خود معاونت هایی خواهد داشت به جز چند وظیفه که به صورت مشخص رئیس جمهور اجرای آن را برعهده دارد.

او در ادامه افزود: مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی بنا بر اصل 126 قانون اساسی به عنوان اختیارات خاص و مستقیم در اختیار رئیس جمهور است. در این دو عرصه مهم این دو اختیار باید سامان دهی مناسبی برای سایر ماموریت ها شود. از این رو این اختیار مستقیما براساس قانون اساسی به رئیس جمهور واسپاری شده است.
نوبخت با اشاره بهتر به تغییر بودجه سال 92 یادآور شد: در سالی که گذشت برای ایجاد یک تحول که می تواند زمینه ساز بهبود معیشت مردم باشد، بودجه سال 92 به جهت ناهماهنگ بودن با سیاست های دولت به دستور رئیس جمهور تغییر کرد. متعاقب آن بودجه 93 تهیه و تنظیم شد و در اختیار مجلس قرار گرفت.
معاون برنامه ریزی دولت در ادامه با بیان اینکه آیین نامه مالی برای نخستین بار قبل از شروع سال در سال 92 تبیین و تعیین شده گفت: برای سال 94 خوشبختانه نه تنها بودجه به وقت بلکه با اصلاح نظام بودجه زیر تقدیم مجلس خواهد شد.
به گفته نوبخت رئیس جمهوری دستور داده که در کنار برنامه ریزی بودجه سال 92 پیش نویس برنامه ششم توسعه تهیه ، تنظیم و تقدیم ایشان شود. بر این اساس برنامه ششم توسعه تهیه ، تنظیم و تدبین شد و به رئیس جمهور تقدیم شد.
نوبخت در ادامه افزود: خوشبختانه پیش نویس سیاست کلی برنامه ششم بنا بر دستور مقام معظم رهبری به دولت با 16 جلد پیوست تقدیم شده است.
سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه آسیب شناسی گزارش شناخت از وضعیت اداری طی یک سال گذشته تهیه شده افزود: نظام اداری باید اصلاح شود و نقشه راه اصلاح نظام اداری با 8 برنامه مشخص در شورای عالی اداری در اسفند 92 تدوین شد و به تصویب رسید.

او در ادامه گفت: برای سال 93 و 94 نیازمند برنامه بودیم .به همین جهت برنامه جامع نظام اداری به تفکیک وظایف دستگاه ها به صورت مجلل فراهم شد. ن

وبخت همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه هدف نهایی اصلاح نظام اداری و تحول در همه شئون کشور به قسمی که ایران بتواند در همه معادلات منطقه ای در جایگاه نخست اقتصادی علم و فن آوری بایستد ، طراحی شده است.
نوبخت در پایان تاکید کرد: ما با اهداف سند چشم انداز 20 ساله فاصله ای بسیار زیادی داریم.
کد خبر: 64341

وب گردی

وب گردی