رشد قارچ گونه خوابگاه های بدون مجوز

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی کشور از رشد و افزایش خوابگاه های بدون مجوز خبرداد که هنوز نهادهای مسئول نتوانسته اند آنها را جمع آوری و ساماندهی کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علیرضا شوکتی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های غیردولتی گفت: تعداد خوابگاه‌هایی که در سطح کشور وجود دارند خیلی بیشتر از تعدادی هستند که ما تصور می کنیم، بیشتر این خوابگاه ها به اسم اقامتگاه و دیگر عناوین به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند.

او گفت: هنوزنهادهای مسئول به علت عدم هماهنگی نتوانسته‌اند، خوابگا‌ه‌هایی که مجوز ندارند را جمع آوری و ساماندهی کنند، برای همین این خوابگاه ها به صورت قارچ گونه درحال رشد هستند.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خوابگاه‌داران غیردولتی کشور ادامه داد: معضل دیگر نبود یک نهاد مشخص برای صدور مجوز خوابگاه‌های غیر دولتی است، دانشگاه‌ها تنها با برخی از خوابگاه‌ها همکاری می کنند، شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های غیردولتی به این دلیل که برخی خوابگاه‌ها صلاحیت ندارند مجوز فعالیت آنها را صادر نمی کند، همین مساله باعث شد که تعداد خوابگاه های فعال بدون مجوز افزایش یابد.

او گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ خوابگاه غیردولتی در سطح کشور وجود دارد که تعداد ۳۰۰ خوابگاه آن فعال هستند.

شوکتی با اشاره به سطح بندی خوابگاه های غیردولتی افزود: تا کنون ۱۵۰ خوابگاه با توجه به امکانات، دوری و نزدیکی به دانشگاه، فضای فیزیکی و دیگر شاخص ها رتبه بندی شده و اجاره بهای آنها نیز براساس کیفیت قیمت خوابگاه تعیین می شود.

20104

کد خبر: 643422

وب گردی

وب گردی