ارادتمند: طرح های خوب و مفید برای سال آینده داریم

مربی و سرمربی شمشیربازی دانشگاه آزاد اسلامی از طرح های مفید برای سال آینده خبر داد.

سهیل ارادتمند گفت و گویی با خبرنگار ایسکانیوز داشت که در ادامه می خوانید:

** تیم دانشگاه آزاد اسلامی، برای سال آینده چه برنامه هایی دارد؟

تیم ما تقریباً یک ترکیب از تیم ملی ایران است, تا آنجا که آیین نامه اجازه می دهد سه نفر از 10 نفر اول رده بندی را می تواند بردارد. در هر اسلحه هم سه تا ملی پوش داریم. یعنی ترکیب الان مسابقات تیم ملی قهرمان آسیا که به چین رفتند تقریبا از 24 نفری که از دخترها و پسرها رفتند 18 نفر آن برای دانشگاه آزاد بود.

پارسال قهرمان لیگ شدیم و در مسابقات بین المللی تایلند هم دوم شدیم و امسال هم برنامه داریم که اگر بشود قهرمانی لیگ تایلند را تکرار کنیم. محمد دادگان واقعاً برای تیم زحمت کشید و نظمی خاص داد و دانشگاه آزاد را به یک باشگاه حرفه ای تبدیل کرد.

** در تیم دانشگاه آزاد بحث پایه ها و استعداد یابی انجام می شود؟

بله، پارسال هم یک طرحی داشتند. طبق آیین نامه فدراسیون در هر اسلحه بایدیک نفر از جوانان را برداریم و آن یک نفر جوانان 50 درصد بازی ها را بازی کند که ما این بازیکن را داریم . سال گذشته هم در تیم نیما زاهدی نفر ما بود که نفر سوم جام جهانی تهران شد یا شهاب شمس را داریم، در اسلحه فلوره که نفر اول جوانان ایران در آسیا مدال برنز را گرفت و ما در هر اسلحه یک نفر از پایه ها زیر 18 سال که 50 درصد موظف است که بازی کند اگر بازی نکند امتیاز منفی می خورد.

جدا از آن یک طرحی هم پهلوان داشت که البته فرصت نشد انجام شود قرار بود در رشته های ما, واترپولو و .... تیم جوانان پایه هم در کنار تیم بزرگسالان داشته باشیم که امسال اگر طرح پیاده شود خیلی طرح خوبی است اگر انجام شود که می شود بازیکنان پایه را در کنار آن پرورش داد و تا 3-4 سال آینده هم که این بچه های مثلا تیم ملی می گذارند کنار ما تیم آماده داشته باشیم که آن طرح هم اجرا شود خیلی طرح خوبی است.

** آینده ورزشی دانشگاه آزاد را چطور ارزیابی می کنید؟

فکر نمی کنم از الان بشود پیش بینی کرد. ما باشگاهی نداشتیم که در 20 رشته فعال باشد, 12 قهرمانی, 5 تا نائب قهرمانی را کسب کند امام دانشگاه موفق شد به این مهم دست پیدا کند.

به میرزاده و دادگان هم گفتم ما در گذشته چنین باشگاهی نداشتیم. بوده باشگاهی مثل سپاهان که 5 تا 6 تا 7 تا, دو رقمی نشده تیم داشته باشد و آن هم این طور که ما 12 تا قهرمانی داشتیم حالا به جز فوتبال در تمام رشته ها آزاد رشته هایمان واترپلویمان قهرمان است، شمشیربازی اول, تکواندو اول است. اصلا چنین چیزی در تاریخ ایران نداریم, انشالله که آقای دادگان باشد که فکر کنم با این روندی که دارم می بینم طی 1-2 سال آینده ما انشالله 20 تا 20 تا قهرمانی می گیریم.

604/602

کد خبر: 643476

وب گردی

وب گردی