رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران:  نیمی از پزشکان عمومی طبابت نمی کنند

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: اکنون از مجموع 80 هزار پزشک عمومی در کشور نیمی از آنان طبابت نمی کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، عباس کامیابی روز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: جای تاسف است که نیمی از پزشکان عمومی در امور مرتبط با طبابت اشتغال ندارند و این سرمایه سوزی است.
او افزود: به صلاح نیست این سرمایه در سطح جامعه رها شود و مسئولان به فکر آنها نباشند و آنچه که امروز اهمیت دارد و ضرویست، بازگشت این افراد به عرصه بهداشت و درمان است.
کامیابی گفت: باید از پزشکان بخواهیم که به عرصه درمان بازگردند گرچه باید سطح خدمات به این پزشکان را هم افزایش دهیم.
او با بیان اینکه اگر طرح تحول نظام سلامت با طرح ز خانواده همراه نباشد، در آینده دچار مشکل می شود، ادامه داد: باید از ظرفیت های پزشکان عمومی برای این طرح بیشتر استفاده شود زیرا 80 هزار پزشک عمومی داریم و در سیاست های کلان حوزه سلامت و ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این موضوع تاکید جدی شده است.
رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: معتقدم اگر دریچه شفافی از امنیت شغلی پزشکان عمومی را فراهم کنیم، این پزشکان در اختیار نظام سلامت قرار می گیرند و این طرح با موفقیت بیشتری ادامه می یابد.
او افزود: اکنون طرح پزشک خانواده در دو استان کشور در حال انجام است و مسئولان باید بدانند که بدون حضور پزشکان عمومی طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده معنایی ندارد و به همین منظور باید از پزشکان عمومی به خوبی حمایت شود چون امنیت شغلی آنان تضمین می شود.
کامیابی با بیان اینکه غلبه بر دیابت بدون پزشک عمومی نیز معنایی ندارد، ادامه داد: مطب های دیابتی برای سازماندهی این مبحث اعلام آمادگی می کنند زیرا حوزه تخصصی این توان را ندارند.
او گفت: گرچه شورای راهبردی طب عمومی با ریاست سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده، اما امیدواریم بسیاری از مشکلات طب عمومی در این شورا حل و فصل شود.
رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: اگر طب عمومی طب پایه است باید جلوی محدودیت سازی طب عمومی گرفته شود، باید اولویت ها در پرداخت ها و محدودیت های تجویز برداشته شود چون طب عمومی اقتصادی ترین روش برای ارتقای نظام سلامت در کشور است.
ششمین همایش علمی و فصلی و چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی از امروز(چهارشنبه) و به مدت سه روز در برج میلاد در حال برگزاری است.

20103

کد خبر: 643523

وب گردی

وب گردی