استاندار تهران:  تهران برای قاچاق و قاچاقچیان باید ناامن شود

استاندار تهران با تاکید بر هماهنگی و تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان تهران گفت: باید تلاش کنیم استان تهران برای قاچاق و قاچاقچیان ناامن شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سیدحسین هاشمی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزر گفت: امسال که به نام اقتصاد مقاومتی کار و عمل توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، باید تلاش کنیم سال مبارزه با قاچاق کالا باشد چراکه این پدیده شوم تاثیر بسیاری در اقتصاد کشور می‌گذارد لذا با تحقق مبارزه با قاچاق کالا قطعا رهبری و مردم رضایت‌مند خواهند شد.

او ادامه داد: در حال حاضر در مسیر درستی قرار گرفتیم و طی سال‌های گذشته مسیر درستی پیموده شده است اما باید تلاش و پیگیری بیشتری انجام دهیم تا به هدف اصلی که کاهش قاچاق در استان است دست پیدا کنیم.

استاندار تهران خطاب به نمایندگان دستگاه‌های مختلف حاضر در این جلسه گفت: باید با اراده‌ای قوی‌تر و گذاشتن انرژی بیشتر، پیگیری ویژه‌ای نسبت به مبارزه با قاچاق کالا داشته باشیم. قطعا در این مسیر تبادل اطلاعات و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط نقش بسزایی خواهد داشت.

در حاشیه این جلسه علی‌اکبر پوراحمدنژاد، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز گفت: با توجه به تاکیدات استاندار تهران نخستین جلسه ستاد با حضور ایشان برگزار شد البته در این مدت جلسات فرعی به صورت مستمر برگزار می‌شد. مقرر شده است از ظرفیت‌های پلیس مبارزه با قاچاق استفاده بیشتری داشته باشیم و با هماهنگی پلیس و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تدابیر لازم برای مبارزه با قاچاق کالا در استان اتخاذ شود.

او با اشاره به اینکه استان تهران به عنوان مقصد کالاهای قاچاق محسوب می‌شود در حالی که مبدأ قاچاق کالا نیست، افزود: در این جلسه استاندار تهران در انجام اقدامات عملیاتی که موجب رضایتمندی مردم شود، تاکید داشتند. در همین اساس در امر مبارزه با قاچاق در استان تهران عزم جدی‌ای وجود دارد و در همین راستا از همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط استفاده خواهیم کرد.

او گفت: مقرر شده است که گزارش‌هایی نسبت به عملکرد دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق به صورت ماهیانه به این ستاد ارائه شود.

رشد 300 درصدی کشفیات مشروبات الکلی دست‌ساز در سال 94

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در تشریح عملکرد کشفیات انواع کالای قاچاق در این استان گفت: در سال 94 نسبت به سال 93 با رشد 12 درصدی کشفیات انواع مشروبات الکلی خارجی و 300 درصدی و مشروبات الکلی دست‌ساز مواجه بودیم. همچنین پرونده‌هایی که در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است 57 درصد رشد داشته که حاکی از تشدید برخوردها با کالاهای قاچاق بوده است.

او افزود: کشفیات انواع تجهیزات ماهواره، تلفن همراه نیز در سال 94 با رشد چشمگیری مواجه بوده است البته در حوزه تلفن همراه باید این معضل به صورت منطقی حل شود. قطعا با عملیاتی شدن رجیستری این معضل مرتفع خواهد شد.

پوراحمدنژاد از برخورد قاطع و جدی ستاد در امور مبارزه با البسه دست دوم اشاره کرد و گفت: بی‌تردید البسه دست دوم به محض جمع‌آوری امحاء خواهند شد.

او همچنین از طرح آموزش صنوف در امر مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و افزود: تلاش خواهد شد تا با ارائه آموزش‌های لازم صنوف در این موضوع آگاه شوند و در کنار مردم و دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با قاچاق همکاری کنند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از امحای محموله 20 تنی قاچاق در روز گذشته خبر داد و گفت: این محصولات ظرف دو ماه ابتدایی سال 95 کشف شده بودند که شامل انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات ماهواره‌ای، کنسروها، داروهای مکمل بدن‌سازی و مقداری میوه‌هایی که تایید مصرف انسانی را باید کسب کنند، بودند.

20103

کد خبر: 643549

وب گردی

وب گردی