جزئیات برگزاری یک مراسم عروسی آسان دست جمعی در تهران

مدیر موسسه رسانه ای نو عروس گفت: پنجشنبه جشن اولین سالگرد باشگاه نو عروس برگزار می شود .

نیوشا یعقوبی - ایسکانیوز: نشست خبری جشن بزرگ نو عروس به منظور گردهمایی زوج های جوان با هدف ترویج الگوی ازدواج آسان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

مسعود شاهمرادی مدیر موسسه رسانه ای نو عروس درباره این مجموعه گفت: درسال 1389ایده اولیه راه اندازی موسسه نوعروس به ذهن من و چند نفر از دوستانم رسید. این موسسه یک مجموعه فرهنگی است. در این سال ها تلاش کرده ایم با محصولات فرهنگی که برای ازدواج زوج های جوان تولید می کنیم، بتوانیم به آسایش آنها در ابتدای زندگی کمک کنیم تا آنها به اطلاعات مورد نیاز خود به راحتی دسترسی داشته باشند. همچنین فضایی ایجاد شود تا این افراد بتوانند از تجربه های زوج های دیگر استفاده کنند. تمامی این فعالیت ها وسیله ای است تا این افراد بتوانند استرس و نگرانی هایی که از شروع یک زندگی خوب و دلنشین دارند را کنترل کنند.

او ادامه داد: در ابتدا سایت این مجموعه راه اندازی شد و در مرحله بعد مجله آیینه و شمعدان به عنوان یک مجله فرهنگی در اختیار عروس و داماد ها قرار گرفت . همچنین در این زمینه دوره های آموزشی برگزار شد و مجموعه سی دی های آموزشی نیز در اختیار زوج های جوان قرار گرفت. در سال گذشته باشگاه نوعروس به عنوان یک بخش جدید در مجموعه تاسیس شد. این باشگاه یک فضای بزرگتری بود که عروس و داماد ها می توانستند ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند. همچنین ما تلاش کرده ایم خدماتی ارزان تر و با کیفیت بهتردر اختیار این افراد قرار دهیم.

او تاکید کرد: مجموعه ای از خدمات دهندگان شهر تهران انتخاب شدند و با آنها ارتباط برقرار شد. آن ها نیز متعهد شدند سرویس های خود را با تخفیف و حفظ کیفیت ارائه دهند. موسسه به طور مدارم در نظر سنجی های مختلف، میزان رضایت زوجین را از کیفیت خدمات ارئه شده جویا می شود. اگر یکی از افراد از این خدمات ناراضی باشد، قرار داد باشگاه با این خدمات دهنده لغو خواهد شد.

شاهمرادی ادامه داد: در سال گذشته حدود 80 خدمات دهنده در شهر تهران به عنوان حامیان باشگاه نو عروس مشغول به کار شدند. فردا جشن اولین سالگرد باشگاه نو عروس برگزار می شود و 600 عروس و دامادی که از خدمات باشگاه استفاده کرده اند با حمایت خدمات دهندگان در قرعه کشی یک دستگاه خودرو تیبا شرکت می کنند.

او با اشاره به اهداف موسسه نوعروس گفت: هدف از راه اندازی موسسه نوعروس به عنوان بخش خصوصی ، ایجاد کسب و کار درزمینه فرهنگی است .یکی از چشم اندازهایی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده این است که مجموعه به عنوان یک موسسه فرهنگی خدمات مناسبی را به زوجین ارائه دهد به طوری که آن ها بتوانند زندگی سالمی را با کمک و راهنمایی موسسه نو عروس آغاز کنند.

شاهمرادی افزود: برخی معتقدند زوج های جوان باید بعضی ازموارد غیر ضروری برای مراسم ازدواج را حذف کنند. به نظر من این صحیح نیست. تمامی افراد در این موسسه، افراد جوانی هستند که بعضی از آنها در همین جا ازدواج کرده اند. هیچ کدام از آنها دوست ندارند در ابتدا زندگی شادی نداشته باشند مهم آن است که این شروع شاد، بدون استرس و سختی باشد.

او با بیان یک مثال ادامه داد: من همیشه ازدواج فاطمه زهرا را مثال می زنم . پیامبر هم برای ازدواج دخترش به حضرت علی گفت چه چیزی داری؟ حضرت علی فرمود: من یک زره دارم . پیامبر فرمود آن زره را بفروش و مراسم عروسی را برگزار کن. پیامبر با برگزاری عروسی و شادی مخالف نبودند و نمی خواستند شادی از ابتدای زندگی زوج های جوان حذف شود.

شاهمرادی در ادامه افزود: ما دراین مدت فعالیت خیر خواهانه ای با کمک برخی از ارائه دهندگان خدمات در مناسبت های مختلف انجام داده ایم. برخی از آرایشگاه ها برای انجام خدمات عروس داوطلب شده اند بعضی ها هم عکاسی از مراسم ازدواج این زوج ها را بر عهده گرفته اند.

او با اشاره به برگزاری مراسم ازدواج در مناسبت های مذهبی گفت: با استفاده از کمک های خارجی در مناسبت های مذهبی تلاش شده تا درطول یک سال، بتوانیم یک یا 2 زوج جوان را تحت پوشش مالی موسسه قرار داده و مراسم ازدواج آنها را برگزار کنیم و آنها بتوانند زندگی خود را آغاز کنند.

مدیر موسسه نوعروس گفت: تاکنون هزینه برگزاری مراسم ازدواج 10 زوجی که از این خدمات استفاده کرده اند، به صورت رایگان بوده است و خوشبختانه می توان گفت همه عروس دامادهای شهر تهران می توانند عضو موسسه نوعروس شوند.

او درباره سایر خدمات این موسسه به ارائه خدمات مشاوره اشاره کرد و گفت :در این زمینه کتابچه عروسی به زوج های جوان ارائه می شود. این دفترچه حاوی مطالبی است که در چه زمانی چه کارهایی باید انجام شود. از دیگر خدمات موسسه نو عروس می توان به ارائه سی دی های آموزشی در قالب زندگی بهتر زوجین و کاهش استرس آنها اشاره کرد. افرادی که مایل به استفاده از این خدمات هستند می توانند به سایت مجموعه مراجعه و ثبت نام کنند.

شاهمرادی درباره مراجعه کنندگان به موسسه نو عروس گفت: نمی توان گفت فقط دانشجویان یا قشر کم درآمد یا متوسط جامعه به ما مراجعه می کنند. این موسسه در قالب یک برنامه عمومی برای عروس داماد های سطوح درآمدی مختلف جامعه در نظر گرفته شده است.

20106

کد خبر: 643668

وب گردی

وب گردی