آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی با شرکت ۷۲ هزار داوطلب برگزار شد

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه با رقابت بیش از ۷۲ هزار داوطلب برگزار می شود و داوطلبان امروز در نوبت صبح آزمون در ۱۷ رشته به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، داوطلبان در ۷۷ رشته و مجموعه رشته با هم به رقابت می پردازند. ۷۲ هزار و ۹۸۹ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۳ هزار و ۲۴۴ داوطلب زن و ۱۹ هزار و ۷۴۵ داوطلب مرد هستند. بیشترین شرکت کننده در گروه پرستاری ثبت نام کرده اند.

آزمون ۱۷ رشته در نوبت صبح پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت، آزمون ۱۶ رشته در نوبت بعدازظهر پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت، آزمون ۲۱ رشته در نوبت صبح جمعه ۲۴ اردیبهشت و آزمون ۲۱ رشته در نوبت بعدازظهر جمعه ۲۴ اردیبهشت در ۳۲ حوزه در ۳۰ شهر برگزار می شود.

باتوجه به اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی داوطلبان رشته های مهندسی پزشکی (بیوالکتریک زیست مواد)، فیزیک پزشکی، رادیوبیولوژی، مهندسی بهداشت حرفه ای، مهندسی بهداشت محیط ، ارگونومی و فناوری تصویربرداری پزشکی مجاز به استفاده از ماشین حساب هستند.

نوع ماشین حسابی که داوطلبان می توانند استفاده کنند در مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است. استفاده از هرگونه ماشین حسابهای پیشرفته و دارای امکانات برنامه ریزی، ممنوع است.

به گفته دکتر محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، پس از برگزاری آزمون کلید پاسخنامه ها در روز ۲۹ اردیبهشت منتشر می شود و داوطلبان می توانند با در اختیار داشتن دفترچه سئوالات، در صورت اعتراض به آزمون از ۲۹ اردیبهشت تا ۲ خرداد اعتراض خود را به صورت اینترنتی اعلام کنند.

فرم انتخاب رشته و کارنامه علمی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی هفته اول تیرماه منتشر می شود.

20104

کد خبر: 643708

وب گردی

وب گردی