ورود سالانه یک میلیارد دلار دارو به کشور/به طور متوسط هر ایرانی سالانه 340 بار دارو مصرف می‌کند

رئیس امور روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: ایرانی‌ها به طور میانگین سالانه 340 بار دارو مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حمید خیری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان، گفت: پس از چین، ایران دومین کشور آسیایی در مصرف دارو است.

او گفت: به طور متوسط هر ایرانی سالانه 340 بار دارو مصرف می‌کنند.

مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: علیرغم مصرف زیاد دارو در ایران، قاچاق دارو در این کشور نسبت به کشورهای همجوار کمتر است.

او اعلام کرد: 80 درصد داروهایی که با عنوان قاچاق وارد کشور می‌شوند، تقلبی هستند.

خیری ادامه داد: مالیات و عدم پرداخت بیمه از جمله مشکلات داروخانه‌هاست و با توجه به اینکه پتانسیل اقتصادی داروخانه‌ها توسط خود آنها فعال می‌شود، چنانچه اقتصاد داروخانه‌ای دچار اختلال شود، عرضه دارو را نیز دچار اختلال خواهد کرد.

او عدم پرداخت بیمه داروخانه‌ها را مانعی برای سرمایه گذاری داروخانه‌ها دانست و گفت: تنها کسانی که از عملکرد منفی ساختارهای بیمه‌گر رنج می‌برند، بیماران هستند.

مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: سیاست دولت تاکید بر تولید دارو در کشور است و در همین راستا به تولید دارو در داخل کشور و افزایش کیفیت و فرآیند تولید آن می‌پردازد.

خیری به مصرف داروی خودسرانه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مصرف خودسرانه دارو در کشور معضلی است که نیازمند فرهنگ سازی است تا مردم مصرف آنتی بیوتیک را کاهش دهند.

او بر اعتلای فرهنگی مصرف دارو در جهت مقابله با مصرف خودسرانه آن تاکید کرد و گفت: مصرف زیاد آنتی بیوتیک مقاومت میکروبی ایجاد کرده و پس از مدتی اثر خود دارو از دست خواهد رفت.

ورود سالانه یک میلیارد دلار دارو به کشور

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: سالانه یک میلیارد دلار دارو وارد کشور شده و 200 میلیون دلار نیز صادر می‌شود.

جلیل سعیدلو در نشست با اصحاب رسانه کردستان، گفت: عدالت در توزیع دارو مهمترین مسئله انجمن داروسازان ایران است.

او افزود: سیستم دارویی سیستمی پیشرو در توزیع است که با سایر کالاهای موجود نمی‌توان مقایسه کرد.

رئیس انجمن داروسازان ایران اعلام کرد: سالانه یک میلیارد دلار دارو وارد کشور شده و 200 میلیون دلار نیز صادر می‌شود.

او ادامه داد: سالانه سه میلیارد دلار دارو در کشور توزیع می‌شود که باید متناسب با نیاز افزایش داشته باشد.

سعیدلو با اشاره به اینکه مسئولان تلاش می‌کنند که این مهم را با سیاست انقباظی مدیریت کنند،افزود: توزیع دارو باید براساس نیاز صورت گیرد به ویژه در مواردی که جان بیمار در خطر باشد.

او با اشاره به اینکه توزیع دارو به صورت دولتی و خصوصی صورت می‌گیرد، ادامه داد: اعتماد دولت به بخش خصوصی سبب ارائه خدمات مطلوب در حوزه توزیع و عرضه دارو خواهد شد.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: 30 درصد از داروهای موجود در داروخانه‌های ایران به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از گیاه ساخته شده‌اند و به صورت کاملا استاندارد در اختیار بیماران قرار داده می‌شوند.

20106

کد خبر: 643722

وب گردی

وب گردی