در هفته خوابگاه‌ها چه گذشت؟

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برنامه های این دانشگاه برای بزرگداشت هفته خوابگاه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مهران محسنی در نشست خبری که به مناسبت هفته خوابگاه‌های دانشجویی برگزار شد، گفت: 25 تا 31 اردیبهشت‌ماه هفته خوابگاه‌های دانشجویی با شعار بهبود فضای خوابگاهی است و این دانشگاه در این راستا برنامه‌های روزانه‌ای را در این هفته برای اجرا خواهد داشت.

او در رابطه با برنامه‌های این دانشگاه در اولین روز این هفته عنوان کرد: 25 اردیبهشت که اولین روز هفته خوابگاه‌ها است «خوابگاه؛ مشارکت دانشجویی و حقوق شهروندی» نام‌گذاری شده است که در این رابطه مراسمی با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی استان برگزار و شهرداران خوابگاه‌ها معرفی و از بهترین آن‌ها تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در رابطه با برگزاری چهارمین جشنواره غذای سنتی در این دانشگاه، گفت: در دومین روز از این هفته جشنواره غذای سنتی و محلی برگزار و به برترین‌های این بخش‌های غذا، دسر و آش از بین دانشجویان دختر جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین در این روز ارائه منوی غذای سالم به دانشجویان و معرفی اتاق نمونه در برنامه کار این دانشگاه است.

او افزود: از سال گذشته تا‌کنون منوی ناهار و شام سلف دانشجویان این دانشگاه به دو منو افزایش یافته است و دانشجویان از دو منو، غذای خود را در سلف انتخاب می‌کنند و با اعطای امتیاز سلف دانشگاه به بخش خصوصی شاهد بهبود کیفیت غذایی در وضعیت غذاهای سلف بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به کلنگ‌زنی خوابگاه گلستان این دانشگاه در هفته خوابگاه‌ها، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور توسعه فضای خوابگاهی 10 دانشگاه علوم‌پزشکی کشور را در اولویت قرار داده و اعتبارات لازم احداث آن‌ها را نیز در نظر گرفته است. بر این اساس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در اولویت هفتم قرار گرفته که با مساعدت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و وزارت بهداشت، قرارداد احداث خوابگاه دانشجویی منعقد شده است و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در هفته پایانی اردیبهشت امسال، با حضور مسئولان و خیرین استانی خوابگاه گلستان در محوطه پردیس دانشگاه کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در رابطه با نحوه تامین اعتبار این پروژه، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت خوابگاه دانشجویی، 120 میلیارد ریال است که از این میزان مبلغ یک سوم آن توسط وزارتخانه و مابقی از طرف دانشگاه علوم‌پزشکی استان پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: این خوابگاه دانشجویی در مدت سه سال و با ظرفیت پذیرش 600 دانشجو به بهره‌برداری می‌رسد که نیاز اسکان دانشجویان پسر را برطرف می‌کند و نیاز آن‌ها برای اجاره منازل استیجاری در شهر را به حداقل می‌رساند.

محسنی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در حال حاضر 10 خوابگاه ملکی دارد که از این تعداد 6 خوابگاه متعلق به برادران و 4 خوابگاه دیگر به خواهران اختصاص یافته است. از 3500 دانشجو که در 9 دانشکده دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند، تعداد یک‌هزار و 535 نفر در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دارند.

20104

کد خبر: 643737

وب گردی

وب گردی