دکتر میرزاده عنوان کرد: نقش فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان قزوین/ لزوم توجه به ارتباط صنعت و دانشگاه

نهمین جلسه هیات امنای استان قزوین صبح امروز با حضور دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهوری و دیگر اعضا برگزار شد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از حضور دکتر صالحی در این جلسه قدردانی کرد و گفت: دکتر صالحی یکی از دانشمندان و مدیران برجسته است که در عرصه های علمی و پژوهشی کشور منشا اثر بوده و افتخارات بسیاری را برای میهن اسلامی کسب کرده اند.

او با بیان اینکه واحد قزوین یکی از واحدهای سرآمد و برجسته دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود، افزود: حدود 100 هزار نفر تا کنون از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین فارغ التحصیل شده اند که اکثر آنها در شهرک های صنعتی اطراف قزوین در پست های مدیریتی و تولیدی و خدماتی مشغول به کار شده و موجب توسعه استان شده اند.

دکتر میرزاده با تاکید بر توسعه فعالیت های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انتخاب شده و با لطف خدا دانشگاه آزاد اسلامی از حدود دو ونیم سال گذشته برای توسعه فعالیت های دانش بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است، برنامه ریزی کرده و فعالیت های جدی را آغاز کرده است.

او افزود: از این رو، توسعه طرح های شفا، حمایت از شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد از جمله مواردی است که همگی در سند آمایش همه استان ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دیده شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش 40 درصدی وابستگی این دانشگاه به منابع شهریه ای در سند چشم انداز، گفت: رسیدن به این هدف تنها از طریق برقراری ارتباط موثر با صنایع و خدمات حاصل می شود و نه تنها باعث توسعه دانشگاه شده بلکه باعث بالا رفتن تولید ناخالص ملی نیز خواهد شد.

دکتر میرزاده همچنین به راه اندازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در این شبکه تمامی آزمایشگاه ها و اساتید برتر و ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی یک سبکه نخبگان را تشکیل خواهند داد و ساختمان مرکزی آن تا تابستان راه اندازی خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برترین واحد دانشگاه آزاد از حیث اجرای مصوبات هیات های امنای استانی

دکتر مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این جلسه با بیان این که این نهمین جلسه هیات امنای استان قزوین و سیصد و پنجمین جلسه هیات امنای استانی در سراسر کشور است، گفت: استان قزوین با عملی کردن 5/97 درصد از کل مصوبات هیات امنای استانی در صدر واحد های استانی از این حیث قرار دارد و با توجه به اینکه باقی مصوبات نیز در دست اجرا هستند عملا هیچ مصوبه اجرا نشده ای در این استان وجود ندارد. وی افزود متوسط اجرای مصوبات هیات های امنای استانی در کشور 67 درصد است.

20104

کد خبر: 643765

وب گردی

وب گردی