کارگردان «مزارشریف» : این فیلم می توانست زنگ خطر باشد

کارگردان فیلم «مزارشریف»، با انتقاد از عدم اکران این فیلم در سطح جهانی، گفت: لازم بود در سینمای ایران به این موضوع پرداخته شود و خوشحالم که چنین رویدادی برای آگاهی آیندگان در تاریخ سینما ثبت شد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالحسن برزیده، کارگردان فیلم سینمایی «مزارشریف» که سال گذشته اکران شد، درباره این فیلم گفت: پس از اکران در سینماهای کشور خودمان، منتظر اکران جهانی بودیم و با توجه به شرایطی که در منطقه و تمام کشورهای جهان حاکم است، فکر می‌کردیم این فیلم بیشتر از این مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با این حال، من از ساخت این فیلم راضی هستم و فکر می کنم در آینده، ارزش آن دانسته می شود. اگرچه این فیلم درباره طالبان بود، اما این طرز فکر به آن ها منحصر نمی شود و همان طور که دیدیم داعش و گروه های دیگر هم همان خط مشی را در پیش گرفتند.
این کارگردان گفت: چه کسی فکر می کرد در کشورهای اروپایی از جمله بلژیک و فرانسه، شاهد حملات تروریستی داعش باشیم؟ این فیلم می توانست زنگ خطری باشد برای اینکه این تفکر در حال رشد است و همه باید برای مقابله با آن آماده باشند.
برزیده با بیان اینکه بازخوردهای خوبی از بینندگان گرفته است، گفت: نقدهایی که خواندم، بازخوردها در فضای مجازی و برخوردی که با بینندگان فیلم «مزارشریف» داشتم نشان می داد از این فیلم راضی هستند. به هر حال این موضوع مهمی بود که لازم بود در سینمای ایران به آن پرداخته شود و خوشحالم که چنین اقدامی در تاریخ سینما ثبت شد.
وی گفت: آنچه در این فیلم نشان دادیم، جنایتی ضد بشری بود که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت. بانی این اقدام، تفکر خشک و خشن و متحجری بود که نام اسلام را بر دوش می کشد و به همین دلیل وظیفه داریم در روشنگری اسلام واقعی تلاش کنیم. سال ها در تلاش برای ساخت این فیلم بودم و همواره دغدغه نشان دادن واقعیت آنچه در مزارشریف بر دیپلمات های ایرانی گذشت را داشتم.
برزیده در ادامه، با بیان اینکه در حال کار روی دو فیلم نامه است، درباره آن ها توضیح داد: یکی از آن ها مضمون سیاسی دارد و تحلیلی دراماتیک از شرایط فعلی جامعه است و فیلم نامه دیگر به موضوع خانواده در بستر جنگ می پردازد و وقایعی که برای این خانواده رخ می دهد.
گفتنی است، فیلم «مزارشریف»، به نویسندگی و کارگردانی عبدالحسن برزیده، محصول حوزه هنری انقلاب اسلامی است. این فیلم، داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزارشریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت ۱۰ تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.

20508

کد خبر: 643873

وب گردی

وب گردی