نامزدهای بخش پژوهش جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی مشخص شدند

اسامی داوران بخش پژوهش و برنامه‌های دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران برای روز پژوهش اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، هیئت داوران بخش پژوهش متشکل از آزاده شاه‌میری و رفیق نصرتی، از بین هفت مقالهٔ رسیده به دبیرخانه، سه مقاله را به عنوان کاندیدای این بخش معرفی کردند:

- مژده بندعلیزاده / مطالعه‌ای بر دو جشنواره

تئا‌تر جهان با نگاهی به جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ایران / دانشگاه هنر

- مجتبی رسولخانی / بازتاب عناصر عبث نما

در نمایشنامه‌های سندلی کنار... و پژوهشی ژرف... نوشتهٔ عباس نعلبندیان/ دانشگاه تهران

- یاسمن طاهری خسروشاهی / مالیخولیا و جنون قدرت در کالیگولا اثر آلبر کامو / دانشگاه تهران

همچنین روز پژوهش نوزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران، هم زمان با افتتاحیه ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئا‌تر شهر برگزار می‌شود.

در این روز علاوه بر ارائه مقاله‌های پذیرفته شده توسط دانشجویان، میزگردی با عنوان: «بررسی امکان‌های گریز از انسداد موجود در پژوهش تئا‌تر دانشگاهی ایران» ترتیب داده شده است.

این میزگرد با حضور رحمت امینی (دبیر بخش پژوهش)، رفیق نصرتی به عنوان کار‌شناس جلسه و تعدادی از اساتید و هیات علمی دانشگاه‌های تئاتری ایران از جمله (سعید اسدی، بهروز بختیاری، محمد حسین ناصر بخت) برگزار می‌شود که طی آن وضعیت پژوهش در دانشگاه‌ها و نسبت آن با جشنواره تئا‌تر دانشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، مقاله‌های پذیرفته شده در حضور دو داور ارائه می‌شوند، با این هدف که به مقالهٔ مورد نظر راهکارهای مناسب برای ارتقاء تراز علمی و امکان انتشار در یکی از مجله‌های علمی - پژوهشی را بدست بیاورد.

در ترکیب داوران سعی شده تا حد امکان از پژوهشگران متخصص در‌ همان حوزه دعوت و در ضمن تنوع جغرافیای دانشگاهی نیز رعایت شود.

مقاله‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز شنبه با حضور بهزاد آقاجمالی، علی قلی‌پور، میترا علوی طلب، غلامرضا شهبازی، هاجر سعیدی‌نژاد و رامتین شهبازی ارائه می‌شوند.

زمان برگزاری میزگردهای تخصصی روز پژوهش نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن نشست‌های مجموعه تئا‌تر شهر خواهد بود.

بنا بر این گزارش، نوزدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ایران فردا در "گالری تابستان" خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنوارهٔ بین المللی تئا‌تر دانشگاهی روز شنبه، ٢۵ اردیبهشت ماه همزمان با افتتاح نمایشگاه «پوستر و عکس» جشنواره در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

این رویداد مهم دانشگاهی از ساعت ١٧ روز یاد شده با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند.

برای خرید بلیت‌های دارای تخفیف نوزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران فقط یک روز (تا فردا ٢۵ اردیبهشت) مهلت باقی است.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران تا ٨ خرداد ماه به دبیری بهنام نوایی برگزار می‌شود.

10508

کد خبر: 643886

وب گردی

وب گردی