گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشکده پرستاری و مامایی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

بهروز میرزا : در یک تعریف عمومی از مامایی می توان گفت ماما کسی است که نه تنها در لحظه تولد نوزاد تاثیر گذار است بلکه نقش او تا پایان عمر یک فرد اثرگذار می باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما به همت معاونت علوم پزشکی این دانشگاه و با حضور دکتر بهروز میرزا رئیس واحد کرج و دکتر یعقوبی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان البرز و جمعی از معاونین، روسای دانشکده ها و مدیران در دانشکده پرستاری و مامایی واحد کرج برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا دکتر منصوره تجویدی رئیس دانشکده پرستاری ومامایی ضمن تبریک و خیر مقدم در خصوص جایگاه ماما سخن گفت و اظهار داشت:حیات انسان والاترین ارزشی است که در اختیار بشر قرار گرفته و اولین کسی که این را درک می کند ماما است.

وی با عنوان کردن مباحثی در زمینه سلامت مادر و کودک وارتباطات روحی و روانی آنها گفت: بدون مامایان و پرستاران فعال در بیمارستان ها جامعه نواقص زیادی خواهد داشت.

دکتر منصوره تجویدی با بیان این که امسال از سوی وزارت بهداشت سال «زنان، نوزادان قلب مامایی» نامگذاری شده است تصریح کرد: این گویای شاخص بودن و اهمیت مامایی است. وی تاکید کرد: تشویق به زایمان به صورت طبیعی و کاهش سزارین باعث شده است که مامایی رشد دو چندان داشته باشد.

دکتر میرزا رئیس واحد کرج نیز ضمن تبریک اظهار داشت: در یک تعریف عمومی از مامایی می توان گفت ماما کسی است که نه تنها در لحظه تولد نوزاد تاثیر گذار است بلکه نقش او تا پایان عمر یک فرد اثرگذار می باشد.

وی با اشاره به تاریخچه مامایی که قدمتی برابر با آموزش عالی در کشور دارد، از وضعیت کنونی مامایی در ایران به ویژه در سه دهه اخیر ابراز خرسندی کرد و گفت: کشورمان از لحاظ دانش و تخصص مامایی در خاورمیانه از وضعیت قابل قبولی برخوردار است و تقریبا جزکشورهای مطرح است به طوری که میزان مرگ ومیر نوزادان در ایران به حداقل رسیده است.

رئیس واحد کرج با تاکید بر زحمات وسختی هایی که در رشته مامایی وجود دارد آن را قابل مقایسه با سایر رشته ها ندانست و گفت: با پی گیری های انجام شده به زودی تجهیزات و امکانات جدیدی دراختیار دانشجویان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت همه دانشجویان، استادان و کارکنان بتوان اقتصاد مقاومتی را عملی کرده و با بهره گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه ها، ایران تا سال 1404 به جایگاه نخست در عرصه علم و فناوری برسد.

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر مامایی و پرستاری با حضور مسئولین و با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر: 644098

وب گردی

وب گردی