تهران-ایسکانیوز: یافته های تازه نشان می دهند خطر بروز سکته قلبی و مغزی دو ساعت پس از بروز عصبانیت به ترتیب سه تا پنج برابر افزایش می یابد.


نتیجه بررسی های محققان دانشگاه هاروارد درباره رابطه خشم و بروز سکته های قلبی و مغزی نشان داد، دو ساعت پس از خشمگین شدن، خطر ابتلا به حملات قلبی بیش از هر زمان دیگری افزایش می یابد.


همچنین در این زمان خطر پارگی آنوریسم مغزی نیز شش برابر می شود که این به معنای انسداد عروق مغز و در نتیجه سه برابر شدن خطر سکته مغزی است.


متخصصین پزشکی دریافتند در افرادی که فاکتورهای خطرزا همچون سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد، حدود دو ساعت پس از آن که عصبانی شوند، خطر ابتلا به سکته قلبی پنج برابر و خطر ابتلا به سکته مغزی بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.


پروفسور الیزابت موتوفسکی و همکارانش در دانشگاه هاروارد، متوجه شدند، دست کم پنج بار خشمگین شدن در طول روز، سالانه سبب سکته قلبی در ۶۵۷نفر می شود.


پژوهشگران، همچنین دریافتند، شدت خشم در بیمارانی که باتری قلب دارند، در بروز حملات قلبی نقش دارد.


به گفته کارشناسان، استرس مزمن به بروز بیماری‌های قلبی منجر می‌شود، زیرا فشارخون را افزایش می‌دهد. با این حال هنوز مشخص نیست رابطه بین عصبانیت و بروز سکته مغزی و قلبی چیست. ممکن است تغییرات روانی که عصبانیت بر بدن اعمال می‌کند علت آن باشد.


متخصصان اعلام کردند:« علاوه بر کنترل خشم، درمان فشار خون و کلسترول بالا، کنترل دیابت، کاهش وزن و ترک سیگار خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.»

کد خبر: 64413

وب گردی

وب گردی