طرح کرامت رضوی بازنشستگان تأمین اجتماعی حرکت نکرده، متوقف شد

در شرایطی که کمتر از یک ماه از بدرقه بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس تحت عنوان طرح کرامت رضوی می‌گذرد ولی این طرح در نیمه راه متوقف شده و رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پاسخگو نیست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سازمان تأمین اجتماعی بیش از 2میلیون و 700 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش خود دارد. از سال گذشته اعزام به مشهد مقدس بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در دستور کار سازمان قرار گرفت و مقرر شد در ابتدا بازنشستگانی که تا کنون به مشهد اعزام نشدند در اولویت قرار بگیرند.

بازنشستگان به همراه همسر به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و در آنجا امکانات رفاهی و در صورت نیاز درمانی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

در همین قالب سال گذشته به گفته علی‌اصغر بیات، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی 25 هزار و 500 نفر به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی اعزام شدند.

در تاریخ 10 اردیبهشت 95 مرحله دوم اعزام بازنشستگان در سالن راه‌آهن تهران با حضور سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد و در آن مراسم وعده داده شد 25 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران که تا کنون از سوی سازمان به مشهد مقدس اعزام نشده‌‌اند و یا تاکنون به مشهد نرفته‌اند در قالب طرح کرامت رضوی اعزام شوند.

به گفته سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بیش از 55 درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند. بنابراین اینگونه سفرهای زیارتی برای این افراد بسیار تاثیر گذار است.

قرار بود در 15 اردیبهشت‌ماه مرحله دوم اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس آغاز شود ولی تا کنون این اتفاق رخ نداده است و اعزام بازنشستگان مسکوت مانده است.

متاسفانه علی‌اصغر بیات، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در این باره پاسخگو نیست و هنوز مشخص نیست که بازنشستگان چگونه می‌توانند برای اعزام به مشهد مقدس ثبت نام کنند.

پس از انتشار خبر اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مشهد مقدس در خبرگزاری فارس، نحوه ثبت نام در طرح کرامت رضوی توسط جمعی از بازنشستگان مطرح شد که متاسفانه به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان تأمین اجتماعی و کانون بازنشستگان پس از گذشت بیش از 15 روز هنوز پاسخی داده نشده است.

20103

کد خبر: 644183

وب گردی

وب گردی