رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان: اسباب مورد نیاز برای مناظره‌های دانشجویی فراهم نیست

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان برگزاری جلسات مناظره دانشجویی را یکی از هزاران فعالیت مهم و ارزشمند جهاد دانشگاهی دانست که در صورت همراهی بیشتر و انجام تکالیف سایر متولیان حوزه دانشجویی فرهنگی می‌تواند خرده ابهاماتی که در بیرون از چاردیواری دانشگاه نسبت به این مکان مهم وجود دارد، مرتفع کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید علی نادر دهقانی‌الوار با یادآوری اینکه ابتکار جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی مناظره‌های دانشجویی باید در کشور تکثیر و تکریم شود، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک سازمان پژوهشی با رویکرد و در بستر حوزه فرهنگ همواره تلاش کرده فضای دانشگاه با نشاط و جهت‌ساز باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه مناظره دانشجویی اسباب و زیرساخت‌های خاص خود را دارد گفت: علی‌رغم اینکه تلاش‌های زیادی در این بخش انجام می‌شود ولی به نظر می‌رسد همه اسباب مورد نیاز برای مناظره‌های دانشجویی فراهم نیست و باید هر تلاشی کنند همه اسباب مناظره دانشجویی فراهم شود.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: احترام به نظر دیگران و طرح موضوعات اساسی و مبتلابه کشور که در ذهن عموم به سؤال تبدیل شده‌اند باید در فضای دانشگاه در بین دانشجویان که محرم نظام و انقلاب هستند مطرح و از طرح موضوعات خارج از شأن دانشگاه و فضای علمی کشور جلوگیری شود.

دکتر دهقانی‌الوار گفت: انتظار کلی جامعه از دانشگاه به طور عام که شامل تولید علم و تدوین الگوهای پیشرفت کشور است باید موضوع مناظره‌های دانشجویی باشد تا بتوان در لابه‌لای همین مباحث مدل‌های مورد توافق برای ترقی در ابعاد گوناگون را تدوین کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: اعتقاد دارم هر موضوعی که در جامعه در ابعاد گوناگون چه در حوزه روابط بین‌الملل و چه در حوزه سیاست و فرهنگ و حتی اینکه ذهنی را به خود مشغول می‌کند، باید در همین جلسات مناظره موضوع گفتگو و تبادل نظر باشد.

20104

کد خبر: 644185

وب گردی

وب گردی