هزینه های دارویی و اقتصادی مهم ترین مشکل جانبازان اعصاب و روان

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هزینه های دارویی و اقتصادی مهم ترین مشکل جانبازان اعصاب و روان است و لزوم توجه جدی مسئولین به این مسئله ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، الهه راستگو در همایش بزرگداشت مقام جانباز گفت: بیماری های روانی ناشی از جنگ تحمیلی مشکلاتی را به این افراد تحمیل کرده که جهت کاهش آلام دردهای روانی و اقتصادی آن باید حمایت های دولتی بیشتر شود.

او با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی حماسه آفرینان دفاع مقدس هیچگاه قابل جبران نخواهد بود افزود: اگر امروز آرامش و امنیتی در جامعه حاکم است در سایه حضور مقتدرانه و قهرمانانه این افراد بوده و بر این اساس نه تنها دولت بلکه همه افراد جامعه در قبال این قشر مسئولند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران باییان اینکه مشکلات جسمی و روانی این افراد امروز حتی آرامش خانوادگی آنان را در برخی شرایط نامتعادل ساخته تاکید کرد: کاری که همسران و خانواده این جانبازان امروز انجام می دهند کم ارزش تر از حضور این افراد در دوران دفاع مقدس نبوده و متاسفانه این گروه امروز بار زیادی از اثرات پس از جنگ را متحمل می شوند.

راستگو مشکلات اقتصادی و بیکاری ناشی از شرایط پیش آمده را مهمترین مسئله امروز خانواده های این جانبازان ذکر کرد و گفت: ناخوشایندی های ناشی از این عارضه جنگی از یک سو و گرانی داروها و فشارهای اقتصادی از سوی دیگر موضوعی است که رفع آن باید مورد توجه جدی مسئولین امر قرار گیرد.

آنچنان که باید به وظایفمان در قبال این قشر عمل نکرده ایم
او افزود: اگرچه سازمانهای فعال در حوزه دفاع مقدس تاکنون اقدامات ارزشمندی را در تکریم و حمایت از ایثارگران به انجام رسانده اند اما هرزمان که درد دل این افراد و خانواده هایشان را می شنویم متوجه می شویم که هنوز آنچنان که باید به وظایفمان در قبال این قشر عمل نکرده ایم .

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی شهر تهران در پایان به فعالیت کارگروههای 15 گانه در ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت تخصصی سمن ها در مناطق 22 گانه و اقدامات موثر به انجام رسیده حتما تشکیل سمن های بیشتر در حوزه ایثارگران و دفاع مقدس در کاهش مشکلات این گروه بی تاثیر نخواهد بود.

راستگو در پایان با دعوت از جانبازان اعصاب و روان و همسرانشان به ثبت سمن در این حوزه تاکید کرد: امیدوارم روزی شاهد رفع مشکلات شما توسط خودتان باشیم.

20106

کد خبر: 644228

وب گردی

وب گردی