تهران - ایسکانیوز: مصاحبه کارلوس کی‌روش پیش از ترک ایران و انتقادات رسانه‌ها از دخالت وزیر ورزش در تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی، با واکنش تند خبرگزاری دولت همراه شد.

ظهر دیروز، یکی از خبرگزاری‌ها مصاحبه‌ای از کی‌روش پیش از ترک ایران منتشر کرد. کی‌روش در این مصاحبه از افراد خارج از فدراسیون که مانع تمدید قراردادش شده بودند ناراحت بود: «چه می‌توانم بگویم؟ ما حتی به توافق نهایی هم رسیده بودیم. در فوتبال روز دنیا مربیان حرفه‌ای در رده ملی با فدراسیون فوتبال یک کشور قرارداد امضا می‌کنند نه با وزارت ورزش یا وزیر ورزش کشور فوق. این اصول در تمام دنیا رخ می‌دهد. من هم به ایران آمدم تا با تیم ملی قراردادم را تمدید کنم اینکه چرا تمدید نشد دلیلش را نمی‌دانم. نمی‌توانم بگویم عصبی هستم، اما واقعا شوک‌زده و از این موضوع سورپرایز شدم چرا که با توجه به حرف‌‌هایی که زدیم اتفاقات دیگری رخ داد. فکر می‌کنم با آبرویم بازی شده است. وقتی کفاشیان به صراحت اعلام کرد 99 درصد به توافق رسیده‌ایم و فقط یک درصد مانده دیگر پس از آن اطلاع ندارم که چه اتفاقی افتاد که آن یک درصد به وقوع پیوست. در واقع نمی‌دانم پس از آن چه اتفاقی افتاد که کفاشیان آن حرف را زد چرا که او هر چه از من خواست من قبول کردم و پاسخ مثبت داد.»

چند ساعت بعد، خبرگزاری دولت واکنش تندی به رفتن کی‌روش از ایران داشت. این مطلب از سطر اول با انتقاد از کی‌روش شروع شد: «کی روش که در مدت سه سال و نیم حضورش در فوتبال ایران با درخواست ها و رفتار های توهین آمیزش، جایگاه فدراسیون فوتبال را زیر سوال برده بود، روز جمعه به کشورش بازگشت.» آن‌ها به نقل از یک منبع آگاه نوشتند کی‌روش از فدراسیون درخواست‌های عجیب و غریب داشته است: «کی روش دراین قرارداد یکطرفه و توهین آمیز ازحضور دو مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی طفره رفته بود و با حذف سرپرست تیم ملی قصد داشت تا تمامی مسئولیت های تیم را در اختیار خود بگیرد. تندخویی، بد اخلاقی ها و زیاد خواهی های کی روش باعث شد روند مذاکرات پیچیده تر و دشوارتر دنبال شود. یکی دیگر از رفتارهای تحقیر آمیز سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، حذف افرادی بود که سعی داشتند نگاه کارشناسانه درباره سخنان و متن قراردادش دارند، بود که در نهایت این موضوع با واکنش علی کفاشیان و تهدید وی برای ترک جلسه روبرو شد.» آن‌ها در نهایت خواسته بودند فدراسیون زیر بار درخواست‌های کی‌روش نرود: «انتظار می رود این فدارسیون همانند گذشته فقط منافع فوتبال ایران را در نظر گیرد و زیر بارفشارهای کی روش و تیمش نرود.»

خبر بعدی که اتهامات مستقیمی به فدراسیون فوتبال و رسانه‌ها داشت، ساعت 10 صبح امروز با این تیتر منتشر شد: «مربی موج سوار رفت، فدراسیون به فکر انتخاب جانشین باشد.» در این مطلب، به کی‌روش اتهام زده شده بود با تزریق پول به فدراسیون و رسانه‌ها برای خودش حمایت بخرد: «در حالی که طبیعتا رسانه ها باید افکار عمومی را شکل دهند، در ماجرای تمدید قرارداد کی روش، بسیاری از رسانه ها به دنبال موج افکار عمومی راه افتادند و با وجودتمام زیاده خواهی ها و رفتارهای تحقیر آمیز وی از باقی ماندن کی روش درتیم ملی حمایت می کنند. این مسئله را کناراین موضوع بگذارید که منابع موثق خبر می دهند، کی روش مبلغی را توزیع کرده است تا در میان مسئولین و کارکنان فدراسیون و رسانه ها طرفدارانی برای خود پیدا کند.»

مسئولان فدراسیون فوتبال واکنش محافظه کارانه ای به مطالب خبرگزاری دولت داشته اند. حسینی روابط عمومی فدراسیون به ایسکانیوز گفت تا به حال چنین چیزی نشنیده و ایرنا باید ادعایش را ثابت کند: «در جریان چنین چیزی نبودم. رسانه ای که چنین ادعایی کرده باید آن را ثابت کند.» او حاضر نشد درباره احتمال شکایت فدراسیون از خبرگزاری دولت حرفی بزند: «فعلا نمی توانم چیزی بگویم. باید بررسی کنیم. بعد از بررسی واکنش نشان می دهیم.»

مطالب رسانه ی رسمی دولت علیه سرمربی سابق فدراسیون فوتبال، شاید بازتاب دیدگاه وزیر ورزش به سرمربی تیم ملی باشد. وزیری که بعد از علی آبادی، دومین نفری است در بالاترین پست ورزشی کشور مستقیما در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نقش بازی می‌کند.


برای تمایش عکس‌ها در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید


irna-queiroz1


irna-queiroz2


irna-queiroz3

کد خبر: 64436

وب گردی

وب گردی