تهران -ایسکانیوز ،پلاس+/ دانشگاهیان از عوارضی شهر به استقبال میهمانشان رفته بودند.بنرخوشامدگویی به دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ورودی شهر زنجان نصب شده بود.

قرار استقبال کنندگان هم همان جا بود. کمی جلوتر از عوارضی شهر. رییس دانشگاه آزاد واحد زنجان، به همراه برخی از معاونان این دانشگاه برای استقبال از میهمان شان آماده بودند. عقربه های ساعت به عدد 10 نرسیده بود که حجت الاسلام عسگری معاون پارلمانی دانشگاه ازاد چند دقیقه ای زودتر از دکترمیرزاده رسید. گپ و گفت های عسگری با مسئولان دانشگاه زنجان هنوز تمام نشده بود که رییس دانشگاه آزاد به همراه چند نفر از معاونانش به این جمع رسید. مصافحه میرزاده با میزبانان چند دقیقه بیشتر طول نکشید و وی و همراهانش به سمت مجتمع امام خمینی (ره) حرکت کردند.

دکتر میرزاده در ابتدای ورود به سایت امام (ره) مورد استقبال جمعی از اساتید و کارکنان این دانشگاه قرار گرفت.

وی و همراهانش، ابتدا با حضور در یادمان شهدای گمنام واحد زنجان با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرده و با قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

سفره صبحانه مختصری در مسجد دانشگاه برای میهمانان پهن شده بود تا به این بهانه چند دقیقه ای خستگی سفر را در کنند.

پیش از شروع بازدید از بخش های مختلف دانشگاه، مهندس محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد به جمع میهمانان رسید.

بعد از حضور وی، هاشمی و میرزاده با جمعی از همراهان به سمت ساختمان در حال تکمیل سلف سرویس دانشجویان و استادان، با 90درصد پیشرفت فیزیکی و ساختمان دانشکده برق و رایانه حرکت کردند.

افتتاح سالن ورزشی چند منظوره مجتمع امام خمینی (ره) به دست دکتر میرزاده اولین پروژه افتتاحی این سفر بود.

پس از آن نوبت به افتتاح ساختمان شهید مجید شهریاری رسید.

قرار بود قبل از افتتاح،نهالی به دست دکتر میرزاده در مجاورت ساختمان کاشته شود.

میرزاده که در طول بازدیدها تاکید داشت کارها به سرعت انجام شود برای کاشتن این نهال چند دقیقه ای بیش از زمان معمول وقت گذاشت و در کنایه ای به محسن هاشمی گفت: "شما که معاونت عمرانی هستید باید کار خاک ریزی را انجام دهید!"

تقسیم کار رییس و معاونش خنده های حاضران را در پی داشت چرا که محسن هاشمی پس از کاشتن نهال توسط دکتر میرزاده با یک آب پاش تزیین شده، نهال را ابیاری کرد و رو به حاضران گفت:

"اینکه ایشان خاک را می ریزند و من آب میدهم نشان از همکاری سطح بالای ما دارد!"

شوخی های میرزاده و هاشمی در طول بازدیدها چند بار دیگر هم تکرار شد.

دکتر میرزاده از محسن هاشمی خواست تا به نیابت از حضور ایت الله هاشمی، پسر به جای پدر ساختمان شهید شهریاری  را افتتاح کند.

هاشمی هم پس از قیچی کردن روبان و در واقع افتتاح مجموعه، شوخی میرزاده در لحظه کاشت نهال را بی جواب نگذاشت و با هدیه کردن گل های تزیین شده روی قیچی، به میرزاده گفت:" این هم هدیه من به شما" و گل ها را بر روی کت دکتر میرزاده گذاشت!

بازدید نمایشگاهی از ماکت ها و پایان نامه های دانشجویان معماری و عمران، اخرین بازدید میرزاده در این دانشگاه بود.

پس از پایان برنامه های دکتر میرزاده در سایت امام (ره)، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شرکت در چهارمین جلسه هیئت امنای استان زنجان با معاونان خود راهی این دانشگاه شد.

بنرهای خوشامدگویی به میرزاده سر در ورودی این دانشگاه نیز نصب شده بود اما به خواسته یکی از نزدیکان دکتر میرزاده تمامی عکس های وی از در و دیوار دانشگاه جمع آوری شده بود. گفته می شود رییس دانشگاه آزاد اسلامی علاقه ای به برخوردهای این چنینی و گذاشتن عکسش بر دیوارهای دانشگاه ندارد.

میرزاده پس از ورود به دانشگاه مورد استقبال امام جمعه شهر زنجان قرار گرفت و با همراهی وی راهی جلسه هیئت امنا شد.

در ابتدای شروع جلسه،یدالله رجایی، رییس دانشگاه زنجان ضمن تقدیر از همکاری های دکتر میرزاده با این دانشگاه،به ارائه گزارشی از فعالیت های خود در یک سال اخیر پرداخت.

پس از رجایی، دکتر میرزاده صحبت های خود را آغاز کرد و گفت: خوشبختانه بافعالیت های انجام شده توسط دولت تدبیر و امید، نشاط علمی در جامعه دانشگاهی برقرار شده است و این  باعث امیدواری است.

میرزاده افزود: در چند سال گذشته به نظر می رسید فضای حاکم بر دانشگاه ها قدری نگران کننده بود که به نظر می رسد این فضا دیگر رخت بربسته است و هیچگاه دوباره فضای ترس و خفقان به دانشگاه ها باز نخواهد گشت.

دکتر میرزاده با بیان اینکه همانگونه که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفته اند، این دانشگاه متعلق به همه مردم است، افزود: دانشگاه آزاد جایی است که زمینه رشد و توسعه اقتصادی، علمی، فرهنگی و... کشور را فراهم کرده است.

در چهارمین جلسه هیأت امنای استان زنجان، موضوعات مختلف واحدهای این استان ازجمله افزایش نرخ شهریه، طرح های اقتصاد دانش بنیان ونمودار سازمانی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

دیدار با آیت الله شیخ علی خاتمی، امام جمعه زنجان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این شهر آخرین برنامه سفر رییس دانشگاه آزاد به زنجان بود.

میرزاده قرار بود پس از این دیدار در یک نشست خبری پاسخ گوی سوالات خبرنگاران باشد، اما به دلیل طولانی شدن دیدارشان با امام جمعه و نمایندگان مجلس، این نشست لغو شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
کد خبر: 64438

وب گردی

وب گردی