معاون اجتماعی فرهنگی کشور از تشکیل شورای اجتماعی به ریاست رییس‌جمهور خبر داد و افزود: این شورا از این پس به ریاست رییس‌جمهور تشکیل جلسه خواهد داد و به این ترتیب مصوبات آن نیز به لحاظ اجرایی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مرتضی میرباقری امروز شنبه در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران، گفت: این شورا تا دو جلسه قبل به ریاست وزیر کشور و با شرکت سایر اعضا تشکیل می‌شد، لیکن با دستور مقام معظم رهبری بنا شد شورای اجتماعی کشور به ریاست رییس‌جمهور و قائم مقامی وزیر کشور تشکیل شود.

وی افزود: این تصمیم نیز موجب ارتقای مصوبات شورا خواهد شد و قطعا تشکیل جلسه شورا به ریاست رییس‌جمهور و یا به نیابت از وی توسط وزیر کشور موجب خواهد شد که ضمانت اجرایی مصوبات شورا افزایش پیدا کند و دستگاه‌هایی که عضو دولت نیستند همانند شهرداری‌ها، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نظامی و انتظامی موظف شوند مصوبات را اجرا کنند. از این پس شورای اجتماعی کشور به صورت ماهانه به نیابت رییس‌جمهور توسط وزیر کشور تشکیل جلسه خواهد داد و بنا به اقتضاء به صورت فصلی با ریاست شخص رییس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهد.

معاون اجتماعی فرهنگی کشور ادامه داد: در این جلسات که آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گرفت سه موضوع اصلی اعتیاد، حاشیه‌نشینی و طلاق مورد بررسی قرار گرفته بود که بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده مقرر شد که دستگاه‌های ذیربط و همکار گزارش‌هایی را در این سه موضوع ارائه کنند. در جلسه امروز نیز در مورد مسائل مختلف تصمیم‌گیری شد و با احصاء 19 آسیب، اعضا در خصوص این آسیب‌ها اظهارنظر کردند و مقرر شد دستگاه‌های ذیربط شاخص‌هایی را مدنظر قرار دهند و به دنبال آن نیز بررسی کنند که با چه مکانیزم‌هایی با این آسیب‌ها مقابله کنند؛ البته در راستای اجرایی شدن این اهداف، آسیب‌ها و موانع نیز مورد بررسی قرار گرفت و راه برون‌رفت از آنها نیز معین شد.

میرباقری با اشاره به تبادل نظر همه اعضای حاضر در شورای اجتماعی کشور در خصوص موضوعات 19گانه، ادامه داد: پس از بررسی‌ها و اعمال اصلاحات در این جلسه در خصوص این 19 موضوع تصمیمات فردا به حوزه‌های مورد نظر ابلاغ خواهد شد تا تکلیف برنامه‌هایی که به تصویب اعضا رسیده در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: در اجلاس هفته گذشته در شهر مشهد این موضوع با مدیران اجتماعی استانداری‌ها در میان گذاشته شد و به زودی در همایشی فراگیر این موضوع با فرمانداران نیز در میان گذاشته خواهد شد تا توجیهات کافی صورت گیرد.

معاون اجتماعی فرهنگی کشور درباره تاکیدات وزیر کشور در موضوع اعتبارات اختصاص داده شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: 400 میلیارد تومان در حوزه آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شده که باید در خصوص تخصیص آنها به استان‌ها بررسی‌های لازم صورت گیرد.

میرباقری در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار مسئولین حوزه اجتماعی کشور با مقام معظم رهبری، گفت: حدود شش ماه پیش گزارش جامعی از آسیب‌های اجتماعی خدمت مسئولین کشور و مقام معظم رهبری ارائه شد که در این جلسه تصمیماتی نیز در این حوزه گرفته شد و مقرر گردید تصمیمات پس از شش ماه از اجرا بار دیگر در جلسه دیگری گزارشی از عملکرد دستگاه‌های مختلف ارائه شود تا اگر لازم باشد تاکیدات یا تصمیم‌گیری‌های دیگری انجام شود. دو هفته پیش، جلسه‌ای خدمت مقام معظم رهبری تشکیل شد که پس از ارائه گزارشات مقرر شد به لحاظ محتوایی برنامه جامعی برای تقسیم کار مدنظر قرار گیرد. همچنین شاخص‌ها نیز معین شود که بر اساس آن برنامه‌هایی که باید توسط دستگاه‌ها اجرایی شود مورد تاکید قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور تشکیل شود که ماموریت آن پیگیری مصوبات شورای اجتماعی وزارت کشور، هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و اجرای نقش دبیرخانه‌ای برای شورای اجتماعی کشور است.

کد خبر: 644462

وب گردی

وب گردی