اولین دوره استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

اولین دوره استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند برگزار شد، با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حمید مرادی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، شب گذشته، (25 اردیبهشت ماه) در مراسم اختتامیه مسابقات ملی مناظره نشان خواجه نصیر الدین طوسی اظهار کرد: 12 تیم برای شرکت در مسابقه اعلام آمادگی کردند که از بین این گروه‌ها 3 گروه برتر و یک گروه اخلاق معرفی شدند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را شجاعت نظریه‌پردازی، رعایت اخلاق و ترویج اصول اخلاق مداری عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه برای برگزاری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره نیز اعلام آمادگی شده است، بیان کرد: دو تیم اول مسابقه به بخش منطقه‌ای که در مهرماه برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

مناظره فرصتی برای یادگیری است

احمد بخشی، رئیس هیأت داوران پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره در مرحله استانی نیز با بیان اینکه پیشرفت جامعه از طریق گفت‌وگو صورت می‌گیرد، گفت: مناظره فرصتی برای یادگیری است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات یادگیری و بالابردن سطح تحمل افراد است، افزود: مناظره بیانگر وجود افکار متفاوت در جامعه است که با بهر‌ه‌گیری از این افکار می‌توان بهترین راه‌حل ها را برای رفع مشکلات داشته باشیم.

رئیس هیأت داوران پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره در مرحله استانی با اشاره به اینکه با هم‌فکری می‌توان مشکلات مهم جامعه را حل و ریشه‌یابی کنیم، عنوان کرد: برای حل مشکلات باید ابتدا اولویت بندی کرده و بعد اقدام به ارائه راه‌حل و در مرحله آخر به عملی کردن آن عمل بیاندیشیم.

بخشی با بیان اینکه باید در بحث و گفت‌وگو به یک راه حل واحد برسیم و آن راه‌حل را اجرایی کنیم، تصریح کرد: نباید برای ارائه راه‌حل منفعت خود را در نظر بگیریم چراکه باید با همدیگر هم بافت بود و برای حل آسیب تلاش کرد.

وی ادامه داد: باید موضوعات را جدی و عملی کرده و راه حل درمانی برای آن پیدا کرد.

رئیس هیأت داوران پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره در مرحله استانی با بیان اینکه می‌توان در عین اینکه اختلاف نظر داشت ولی در ارائه راه حل مشترک بود، یادآور شد: امیدواریم همه این دغدغه‌ها به توسعه ملی ختم شود.

گفتنی است، اولین مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد که گروه «فرهنگ و سیاست (الف) دانشگاه بیرجند» رتبه اول، گروه «انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی» رتبه دوم و گروه «متفقین فرهنگ دانشگاه بیرجند» رتبه سوم را به دست آوردند.

گروه «باطل دانشگاه بیرجند» نیز به عنوان تیم اخلاق این دوره از مسابقات معرفی شد.

کد خبر: 644555

وب گردی

وب گردی