واگذاری ساختمان سوهانک کمیته امداد به وزارت علوم/هزینه حاصل از این فروش صرف امور مرتبط با مددجویان خواهد شد

 رئیس کمیته امداد گفت: ساختمان سوهانک این نهاد به وزارت علوم واگذار می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سید پرویز فتاح در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: برای فروش ساختمان قدیمی کمیته امداد در سوهانک مشتریان زیادی از جمله شهرداری تهران و برخی ارگانهای خصوصی ودولتی وجود داشت و هنوز این ساختمان فروخته نشده است.

او افزود: برخی نهادهای دولتی مشتری پراپا قرص ساختمان سوهانک بودند و پیشنهادهای آنها قابل قبول بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به جدی شدن موضوع خرید ساختمان کمیته امداد توسط وزارت علوم گفت: موضوع خرید ساختمان کمیته امداد در سوهانک در جلسه امروز و یا چهارشنبه هیات دولت مطرح و اگر با این موضوع موافقت شود ساختمان کمیته امداد به وزارت علوم منتقل می شود.

فتاح با تاکید بر هزینه کرد درآمد حاصل از فروش ساختمان سوهانک کمیته امداد برای مددجویان این نهاد حمایتی افزود: بدون شک زمانی که ساختمان کمیته امداد فروخته شود هزینه حاصل از این فروش صرف امور مرتبط با مددجویان خواهد شد و این پول به صندوق قرض الحسنه امداد می رود.

او ادامه داد: بدون شک ریالی از پول فروش ساختمان سوهانک صرف هزینه های جاری امداد نخواهد شد.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی (ره) از کارشناسی دقیق ساختمان سوهانک این نهاد خبر داد و گفت: سه کارشناس خبره وضعیت ساختمان کمیته امداد را به طور دقیق رصد کرده و به این خاطر که وضعیت ساختمان با پیچیدگی های خاصی مواجه بود مجبور بودیم برای فروش آن از کارشناس استفاده کنیم.

فتاح در خصوص رقم دقیق کارشناسی شده ارزش ریالی ساختمان سوهانک کمیته امداد افزود: کارشناسان قیمت ساختمان امداد را هزارمیلیارد تومان تعیین کردند و ما ساختمان سوهانک را حتی یک ریال کمتر از این مبلغ نخواهیم فروخت.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که آیا ساختمان آزادی سوهانک مشکل کاربری دارد یا خیر تتاکید کرد: این ساختمان بدون مشکل کاربری بوده و هیچ گونه تخلفی در استفاده اداری از آن نکرده ایم.

فتاح با ارائه جزئیاتی از وضعیت ساختمان جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این ساختمان دارای 650 پارکینگ بوده و علاوه بر آن از محدوده طرح ترافیک نیز خارج است.

او ادامه داد: بسیاری از مددجویان کمیته امداد برای مراجعه به این نهاد با مشکل رفت و آمد مواجه بودند اما اکنون برای تردد به ساختمان آزادی می توانند از مترو و همچنین اتوبوس های تندرو استفاده کنند.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی (ره) در خصوص قیمت ساختمان آزادی این نهاد افزود: ساختمان جدید امداد به مبلغ 140 میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان خریداری شده و کار خرید این ساختمان را مجتمع اقتصادی امداد بر عهده داشته است.

او تاکید کرد: ریالی از بودجه امداد صرف خرید ساختمان آزادی نشده بلکه مجتمع اقتصادی امداد با واگذاری 70 درصدی املاک خود و پرداخت مبلغی به صورت نقد ساختمان جدید را خریداری کرده است.

فتاح با بیان اینکه در ساختمان سوهانک هتل 5ستاره و سالن ورزشی 2500نفره احداث شده بود گفت: ساختمان عریض و طویل سوهانک که یک هتل 5 ستاره و یک سالن ورزشی 2500نفره داشت به هیچ وجه مناسب نهادی همانند کمیته امداد نبود.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی (ره) در خصوص شایعات مطرح شده پیرامون ادغام امور سازمان بهزیستی و امداد گفت: سال گذشته بحث تفکیک وظایف امداد و بهزیستی مطرح شده بود اما هیچگاه قرار بر ادغام این دو نهاد حمایتی نبوده است.

فتاح افزود: آن زمان قرار بر این بود که بحث تولیت معلولین و نگهداری از کودکان به بهزیستی واگذار و امداد نیز امور افراد کم برخوردار را عهده دار باشد اما دولت با این موضوع نیز چندان موافق نبود.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی (ره) از احتمال اساس کشی برخی دفاتر کمیته امداد در شهرستانها به مکان جدید خبر داد و گفت: برخی از مدیران امداد در شهرستانها خواسته شده که ساختمان خود را فروخته و به مکانی کوچک تر نقل مکان کنند.

فتاح با اشاره به افزایش خدمات متنوع کمیته امداد برای قشر محروم جامعه افزود: اگر چه مستمری مددجویان امداد در سال 95 افزایش نیافت اما در برخی از خدمات از جمله وام های بلاعوض اعتبارات مسکن و مباحث درمان خدمات ما به مددجویان افزایش یافته است.

او ادامه داد: وام اشتغال 15میلیونی امداد اکنون 20 میلیون تومان شده و قرار است تعداد وام های ارائه شده به مددجویان به نسبت سال قبل دو برابر شود.

فتاح با ارائه جزئیاتی از وام ازدواج پرداختی کمیته امداد به نیازمندان تاکید کرد: علاوه بر هدیه بلاعوض 1 تا 3 میلیون تومانی ازدواج وامهایی را نیز برای افراد در نظر گرفته ایم و این وام ها از محل صندوق امداد پرداخت می شوند.

رئیس کمتیه امداد امام خمینی (ره) از تبدیل صندوق قرض الحسنه امداد به بانک خبر داد و گفت: صندوق قرض الحسنه امداد اکنون با 50 شعبه در سراسر کشور فعالیت می کند و در تلاش هستیم تا با اخذ مجوزهای لازم این صندوق را به بانک تبدیل کنیم.

فتاح افزود: صندوق قرض الحسنه کمیته امداد دارای مجوز بانک مرکزی بوده و از این بابت با مشکلی مواجه نیستیم.

او در خصوص حذف یارانه سه دهک بالای جامعه و افزودن یارانه این افراد به دریافتی مددجویان امداد و بهزیستی گفت: در بودجه سال 95 دولت تاکید شده که اگر یارانه سه دهک جامعه حذف شود 30 درصد از محل درآمد حذف یارانه ها به بهزیستی و امداد سپرده شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اگر این مبالغ به حساب کمیته امداد واریز شود صرف پرداخت به 3میلیون و 500هزار خانواری خواهد شد که اکنون تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او در پاسخ به این سوال که در طول سال چه تعداد خدمات موردی به نیازمندان ارائه می شود، گفت: کمیته امداد سالانه علاوه بر پرداخت تمامی خدمات به افراد تحت پوشش خود به 2میلیون نفر نیز خدمات موردی ارائه می دهد.

20106

کد خبر: 644607

وب گردی

وب گردی