نشست خبری کنسرت گروه کامکارها برگزار شد/هوشنگ کامکار:هنرمندان به پذیرش مسئولیت اجتماعی توجه کنند

نشست خبری کنسرت موسیقی کامکارها «شادمانه ها» و جشن 25 سالگی موسسه محک ساعت 10 صبح 26 اردیبهشت در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز در این نشست ابتدا آراسب احمدیان مدیر عامل موسسه خیریه محک گفت: 25 سال ماندگاری و توسعه و اینکه حرکتی شروع می شود و در جهت توسعه حرکت می کند یک افتخار ملی است. آرزوی بزرگ گردانندگان محک و همت مردم این سرزمین باعث پایداری محک شده است.
او ادامه داد: موسسه محک، خانه موسیقی با همکاری هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد و نیز بنگاهای اقتصادی سه بازیگر اصلی در جامعه، قرار است این حرکت را انجام بدهند و امیدواریم جشن 50 سالگی موسسه محک بزرگتر و با دست آوردهای بیشتر برگزار شود.
سپس هوشنگ کامکار سرپرست گروه کامکارها گفت: ما از سالهای خیلی قبل در این زمینه قدمهایی در شمال کشور و کردستان عراق برداشته ایم و با موسسه محک هم برنامه هایی را اجرا کرده ایم ولی با ورود دخترم صبا به این موسسه ما بیشتر با آن آشنا شدیم. من این را بگویم که سالهای سال است هنرمندان برجسته سراسر جهان در این راه ها قدم بر می دارند و هم از لحاظ روحی خودشان را پالایش می کنند و هم بر شهرتشان اضافه می کنند. ولی در ایران متأسفانه هنرمندان و گروه های شناخته شده را من خیلی کم دیده ام که در این راه قدمی بردارند. امیدوارم هنرمندان به پذیرش مسئولیت اجتماعی توجه کنند تا برایشان شخصیت به وجود بیاورد و آن موسسه هم معرفی شود.
او ادامه داد: من و آقای نوربخش یک تصمیمی گرفته ایم که بتوانیم یک کنسرتی را برای محک برگزار کنیم و امیدوارم در آینده هم این کار انجام شود. برای گروه کامکارها این افتخاری است که در جشن 25 سالگی محک کنسرت می دهد.
در ادامه حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی عنوان کرد: هنرمندان رقت قلب زیادی دارند و همه این دغدغه کارهای خیریه را دارند، ولی چیزی که خلع آن محسوس بوده سازمان دهی این اتفاقات است. خوشبختانه مدتی پیش صحبتی داشتیم و جلساتی را با موسسه محک برگزار کردیم و این حلقه را خانم صبا کامکار به هم وصل کرد. طی این جلسات قرار شد به این مناسبت کنسرتی برگزار شود. این می تواند شروعی باشد و خانه موسیقی این دست مسائل را سازماندهی کند. البته این امر با همکاری بنیاد رودکی انجام شد که تالار وحدت را در اختیار ما گذاشت.
سپس رجب پور مدیر کانون ناشران خانه موسیقی گفت: خوشحالم که در این امر خیر یک قدم کوچک بر می دارم. آدمها خود خواسته در امور خیر در هر جای دنیا مشارکت می کنند. امیدوارم که دیگر هنرمندان ما هم در انجام همچین اموری که به نفع عامه باشد و بار اجتماعی داشته باشد که به انسان یک بال معنوی و پرواز اضافه می کند حضور داشته باشند.
در ادامه این نشست سید محسن شاکری رئیس روابط عمومی کار و اندیشه گفت: باید همه ما سراسر شکر و سپاس باشیم از لطف خداوند و برای این برنامه تلاش کنیم و در خدمت هنر و فرهنگ این جامعه و کودکان محک باشیم. امیدوارم این برنامه و خود کنسرت اینقدر جلوه داشته باشند که بتوانیم در برنامه بعدی هم به همین شکل همکاری داشته باشیم.
در این برنامه پیام صالحی مدیر مارکتینگ و فروش شرکت پرشیا خودرو و سوگل پزشکی رئیس ارشد مارکتینگ شرکت پرشیا خودرو ابراز خوشحالی کردند از حضور و مشارکت در این جشن.
در ادامه صبا کامکار در پاسخ به سوال درباره عواید این کنسرت گفت: صد در صد عواید این کنسرت متعلق به موسسه محک خواهد بود و گروه نوازنده ها و عوامل اجرایی مبلغی را دریافت نخواهند کرد.
او افزود: این حرکت یک تفکر اجتماعی سازمانهای مشارکت کننده است. آنها در قالب همچین کارهایی تفاوت خودشان را با دیگر بنگاهای اقتصادی نشان می دهند.
در ادامه حمیدرضا نوربخش در پاسخ به چرایی استفاده نکردن از گروه های کمتر شناخته شده که توانایی مالی هم برای برگزاری کنسرت ندارند در این مراسمات گفت: هدف کسب درآمد است و باید برویم به سمت کسانی که تیراژ دارند و در واقع آنها هستند که برای فروش بهتر دارند به ما کمک می کنند. طبیعتا اگر گروه کامکارها می آیند به این خاطر است که آنها تماشاگر گسترده ای دارند ولی با گروه های گمنام این اتفاق نمی افتد.
موسسه خیره محک با مشارکت خانه موسیقی به مناسبت 25 سالگی خود، 6 خرداد ساعت 21:30 کنسرتی با هنرمندی گروه کامکارها در تالار وحدت برگزار می کند. کامکارها که نخستین اجرای سال 95 خود را به موسسه خیریه محک اختصاص داده اند، در اجرای «شادمانه ها» به روی صحنه رفته تا ضمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، 25 سال نیکوکاری مردم ایران در این سازمان مردم نهاد جشن بگیرند.
507502
کد خبر: 644673

وب گردی

وب گردی