برای کسی مهم نیست دختر 6  ساله  ام گوشه بیمارستان در حال جان دادن است

12 روز است که الینای کوچک به کما رفته است. دختر شش ساله ای که برای عمل جراحی لوزه به بیمارستان طالقانی گرگان رفت و در حین یک عمل ساده دچار تورم قلب و قفسه سینه شد.

نیوشا یعقوبی- ایسکانیوز : در روز 13 اردیبهشت ماه ، الینا برای عمل جراحی لوزه در بیمارستان بستری شد . همه چیز مرتب بود تا زمانی که الینا از اتاق عمل بیرون آمد و خانواده اش متوجه ورم قلب دخترشان شدند. پزشکان نیز متعجب از وضعیت فعلی او، برای بار دوم او را به اتاق عمل بردند. اما پس از این عمل کودک دچار سکته قلبی شد و به کما رفت.

«درحال حاضر ضریب هوشی او به 2 رسیده است.»این را پدر الینا می گوید.حسین فروتن پدر الینا در گفتگو با ایسکانیوز می گوید: دخترم به دلیل یک عمل لوزه ساده در بیمارستان بستری شد و در حال حاضر در کما به سر می برد و در بخش icu بستری است. متاسفانه شرایط دخترم هیچ گونه تغییری نکرده و حالا که با شما حرف میزنم ضریب هوشی الینا به 2 رسیده است.

فروتن می گوید: برای رسیدگی به این پرونده ما را به اداره های مختلف ارجاع می دهند و کسی پاسخگو نیست. من به دانشگاه علوم پزشکی و حراست و دادستانی و جاهای مختلف مراجعه کردم اما هنوز جوابی نداده اند .برخی از آنها معتقدند باید فوت کودک تایید شود تا بتوانند به شکایت ما رسیدگی کنند.

او ادامه می دهد: برای کسی مهم نیست که یک دختر 6 ساله گوشه بیمارستان در حال جان دادن است. 6 دختر دیگر نیز در این بیمارستان بستری هستند و حال مطلوبی ندارند.البته من به طور دقیق از بیماری آنها اطلاعی ندارم اما می دانم برخی از خانواده های آنان می خواهند بیمارشان را به یک بیمارستان دیگر منتقل کنند. مدتی پیش یکی از این بیماران دچار تشنج شد و سکته قلبی کرد. زمانی که خانواده او علت این اتفاق را جویا شدند پزشکان اعلام کردند وضعیت او در گذشته اینگونه بوده است!
فروتن می گوید: متاسفانه هیچ کدام از مسئولان پاسخگوی وضعیت دختر من نیستند . اگر من می توانستم با جان و دل دخترم را به بیمارستانی دیگر منتقل می کردم اینجا برخی دعا می کنند دختر من هر چه سریع تر بمیرد؛ از بس مارا در بیمارستان دیده اند خسته شده اند. حتی نمی توانیم مسئول بیهوشی و پزشکان را ببینیم. اگر هم بتوانیم آنها را پیدا کنیم 5 نفر مانند بادیگارد آنها را همراهی می کنند. باور کنید پرستاران هم اگر با ما تعارف نداشتند دستگاه های حیاتی را قطع می کردند و دخترم را برای تشیع به ما تحویل می دادند!

این در حالی است که دکتر حمید حق‌شناس مدیر بیمارستان طالقانی گرگان علت به کما رفتن الینا فروتن را عارضه پزشکی دانست و به ایسنا گفت: خود ما هم از این مسأله ناراحت هستیم و مشخصاً تا کالبدشکافی این مسأله را بررسی نکند، من نیز از علت دقیق حادثه، بدون اطلاع خواهم بود و هم‌اکنون نمی‌توانیم مقصر را مشخص کنیم. تا زمانی که نتیجه کالبدشکافی نیاید، نمی‌توانیم علت به کما رفتن «الینا» را تشخیص دهیم.

او درباره عدم رسیدگی به بیمار در زمان بین 2 عمل گفت: بعید می‌دانم، به هر حال پرونده پزشکی گویاست.

مدیر بیمارستان طالقانی گرگان ادامه داد: هم‌اکنون در خصوص اهدای عضو، بین پزشکی قانونی و دادگستری مسأله‌ای ایجاد شده است و نمی‌توان هم‌زمان هم شکایت کرد و هم اهدای عضو انجام شود و ظاهراً یک خلا قانونی در این ارتباط وجود دارد.

او گفت: هم‌اکنون نیز نماینده دانشگاه علوم پزشکی به دادگستری رفته است و توانستیم آنها را متقاعد کنیم که هم زمان، هم اهدای عضو و هم شکایت مورد بررسی قرار گیرد.

حق‌شناس تاکید کرد: یک تیم 5 نفره، باید این مرگ مغزی را تائید کنند و اگر والدین کودک نیز رضایت دهند، انجام می‌شود.

در ادامه سید احمدحسینی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به تسنیم گفت: در هنگام جراحی و لوله‌گذاری در عرضه‌ای نادر، شکافی در تراشه نای کودک ایجاد شده که در پی آن هوا به این فضا وارد و اطراف ریه کودک جمع شده است که منجر به ایست قلبی شده و سپس کار احیاء انجام شده اما بر روی مغزش اثر گذاشته است.

20106

کد خبر: 644718

وب گردی

وب گردی