دکترمیرزاده : در دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت تنوع بخشی درآمدها و مشارکت در اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که با حضور روسای واحدها و مراکز آموزشی این استان برگزار شد، حضور یافت تا با مهمترین برنامه‌های روسای واحدها و مراکز آموزشی این استان آشنا شده  و در جریان دغدغه ها و پیشنهادات آنان  قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی؛ دکتر حمید میرزاده خطاب به روسای واحدها گفت: پیشنهادها بررسی می‌شود و در صورت لزوم تبدیل به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی خواهد شد که برای پیشبرد اهداف دانشگاه موثر است.

به اعتقاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بیان پیشنهادها و دغدغه‌ها از سوی واحدها، نوعی مشارکت در مدیریت است.

وی در بخشی در سخنان خود به سرنوشت برخی از شرکت‌های ورشکسته دنیا اشاره کرد و گفت: ما باید از سرنوشت شرکت‌های ورشکسته دنیا درس عبرت بگیریم، شرکت‌هایی که آموزش برای آینده نگری و آینده پژوهی را فراموش کردند و همین موضوع باعث شکست آن‌ها شد.

میرزاده در ادامه به چالش‌های پیش روی دانشگاه اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر 2300 رقیب داریم و جمعیت دانشجویی نیز در حال کاهش است. مخالفت‌های غرض‌ورزانه با دانشگاه نیز همچنان ادامه دارد.

وی در توضیح سخنان خود گفت: در واقع ما با سه مشکل اساسی روبرو هستیم؛ حسودان بدخواه، جمعیت رو به کاهش دانشجویان و رقبای حاضر در صحنه. بنابراین باید به سمت تنوع بخشی درآمدها و مشارکت در اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به حاضران در جلسه تاکید کرد: بحث اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری را مد نظر قرار دهید چرا که این موضوع با تدبیر امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد واحدهایی که محصولاتشان به تولید انبوه رسیده و تجاری شدند، این محصولات را در آزاد اکسپو قرار دهند.

به اعتقاد وی اگر راه‌های تنوع بخشی به درآمد را نداشته باشیم، از طریق توسعه کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌توان به توسعه پایدار در دانشگاه و اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رسید.

میرزاده خطاب به رئیس دانشگاه استان مازندارن گفت: جلسات منظمی به صورت چرخشی در واحدها داشته باشید چرا که در اقیلم هر دانشگاهی امکانات و توانایی‌هایی وجود دارد که باید به کار گرفته شود. وی تاکید کرد از افکار استادن و دانشجویان استفاده و ازآن‌ها حمایت شود و تمام واحد‌ها به سمت اقتصادی شدن و اقتصادی کار کردن حرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس واحد استان فقط رئیس واحد خود نیست بلکه مشکل تمام واحدها مشکل رئیس واحد استان محسوب می‌شود. سعی کنید با مشورت و همکاری با رئیس واحد استان به توسعه و پیشبرد اهداف استان کمک کنید.

حسین زاده لطفی: کیفیت آموزش در تمام واحدها باید یکسان باشد

در این جلسه معاونان دانشگاه آزاد اسلامی نیز پس از شنیدن پیشنهادات و مشکلات واحدها، به برخی از دغدغه‌های آن‌ها پاسخ گفتند. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه در خصوص نسبت هیات علمی به دانشجو گفت: جذب دانشجوی کارشناسی ارشد نیازمند استانداردهایی است و اینگونه نیست که شرایط کارشناسی ارشد در یک واحد جامع با یک کوچک تفاوت داشته باشد. چرا که قرار نیست کیفیت آموزش و پژوهش ما در دو واحد با یکدیگر متفاوت باشد. کیفیت آموزش و پژوهش در واحدهای جامع و کوچک و متوسط باید یکسان باشد.

حسین زاده لطفی ادامه داد: دور دوم ممیزی رشته را از هفته آینده شروع خواهیم کرد و در این خصوص حوزه آموزش سامانه جدیدی راه اندازی کرده است.

وی خطاب به روسای واحدها تاکید کرد: بدون داشتن مقاله معتبر به هیچ استادی ترفیع سالانه تعلق نگیرد چون دانشجوی تحصیلات تکمیلی و نیروی علمی جوان در اختیار اعضای هیات علمی است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ترم تابستانی نیز گفت: بخشنامه ترم تابستانی ابلاغ شده است که مجریان رشته گرایش‌هامی‌توانند آن رشته گرایش را دایر کنند، یعنی اگر در رشته گرایشی مجری نیستید آن درس را ارائه نکنید.

طه ‌هاشمی: خوابگاه‌های خالی تبدیل به مراکز اقامتی شوند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از بودجه فرهنگی استان مازندارن در سال 94 ارائه داد و گفت: پیوست فرهنگی معاونت‌ها ابلاغ شده است و افق‌های جدیدی در حوزه فرهنگی باز شده است. در حوزه فرهنگی در شورای اقتصاد دانش بنیان مصوب شد که شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی، ورزشی، علوم انسانی و هنری که خود امکان مناسبی را در اختیار حوزه فرهنگی قرارمی‌دهد در این حوزه‌ها وارد شده و تشویق کنند تا طرح‌های فرهنگی که درامد زایی دارند حتما اجرا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان مازندران قطب گردشگری کشور است و میراث فرهنگی و تاریخی عظیمی دارد. این استان همچنین میراث معنوی یعنی آداب و رسوم دارد که نیازمند یک برنامه ریزی گسترده در این خصوص است. بر همین اساس طرحی در قالب شرکت‌های گردشکری داریم تا خوابگاه‌هایی که به دلیل بومی گزینی خالی هستند با مذاکراتی تبدیل به مراکز اقامتی شوند.

وی خطاب به روسای واحدها تاکید کرد تا به فکر ایجاد مجتمع‌های فرهنگی گردشگری باشند.

طه‌هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح‌های مهم ملی دانشگاه مانند اخلاق حرفه ای، سبک زندگی و برنامه‌های راهبردهای حفظ و گسترش زبان فارسی و طرح ملی مفاخر و مشاهر باید مد نظر قرار گیرند. مفاخر بسیار بزرگی در استان مازندارن وجود دارند که گروه‌های آموزشی و پژوهشی واحدهامی‌توانند بر این موضوع متمرکز شوند. به اعتقاد وی حمایت از پایان نامه‌ها نیز یک نوع بحث فرهنگی است.

همچنین در این جلسه دکتر ذاکر مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی در خصوص ارائه تسهیلات در استان مازندارن ارائه کرد و گفت: در استان مازندارن 397 نفر از اعضای هیات علمی از تسهیلات بانک ملی تا سقف 60 میلیون با نرخ 14درصد و 311 نفر از کارکنان استان تا سقف 40 میلیون با نرخ 14 درصد بهرمند شدند.

وی افزود: 774 نفر از دانشجویان نیز از وام ویژه ده میلیون تومانی ازدواج استفاده کرده اند.

20101

کد خبر: 644820

وب گردی

وب گردی