معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش بابیان اینکه دردهه های۶۰ و ۷۰ آموزش زبان های فرانسه و ایتالیا درمدارس داده می شد اما مورد استقبال قرارنگرفت، گفت:باید رغبت یادگیری در دانش آموزان ایجاد کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر؛ سید محمد بطحایی درباره ی آموزش زبان های خارجی در مدارس گفت: مهمترین مشکل ما در آموزش های زبان خارجی غیر از زبان انگلیسی عدم استقبال دانش آموزان است.

وی افزود: متاسفانه گرایش از سوی دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی خیلی بیشتر از سایر زبان ها است، در حقیقت ما برای آنچه که مقام معظم رهبری برای اشاعه سایر زبان های خارجی فرموده اند باید تلاشی در ایجاد ذوق و رغبت دانش آموزان برای گرایش به زبان های خارجی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش زبان های خارجی کار دشواری است و البته باید این سیاست انجام شود در دوره های گذشته آموزش وپرورش تلاش هایی در این زمینه داشته است اما متاسفانه این تلاش ها به دلیل عدم استقبال دانش آموزان مثمر ثمر واقع نشد.

بطحایی درباره ی تربیت نیروی انسانی مسلط به زبان های خارجی بیان کرد: مهمتر از تربیت نیروی انسانی در زبان های خارجی، رغبت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تابع سیاست های ما نیستند، گفت: در دهه های ۶۰ و ۷۰ آموزش زبان های انگلیسی را داشتیم، یعنی زبان فرانسه و ایتالیایی در مدارس آموزش داده می شد اما استقبالی صورت نگرفت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما هر تعداد معلم هم داشته باشیم، وقتی دانش آموز تمایل نشستن در کلاس غیر از زبان انگلیسی را نداشته باشد معلم ما بیکار می شود.

۲۰۲۰

کد خبر: 644837

وب گردی

وب گردی