مدیرعامل کهریزک: یارانه مددجویان آسایشگاه را بدهید/ ۶۰۰ میلیون، هزینه ماهانه بیمه/ تلاش می‌کنیم سالمندان در خانه‌ها نگهداری شوند

روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه سالجاری مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک با جمعی خبرنگاران نشستی را با موضوع بررس موانع و چالش های پیش روی این مرکز برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ حسن احمدی مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک در ابتدای این نشست گفت: این مجموعه بنیادی است غیردولتی، غیر انتفاعی و مردمی که به لطف خداوند متعال و بانیان خیراندیش با بیش از 44 سال تجربه، فعالیت خود را در خدمت رسانی به همنوعان نیازمند بنا نهاده است. بنیانگذار این موسسه زنده یاد دکتر محمدرضا حکیم زاده انسان بزرگی بود که در سال 1351با تلاش شبانه روزی توانست آسایشگاه را تأسیس کند.

وی هدف اصلی این موسسه را ارائه خدمت به مددجویان دانست و افزود: آسایشگاه خیریه کهریزک در تلاش است برای نگهداری، توانبخشی و تامین نیازهای اولیه و حیاتی سالمندان ، معلولان و بیماران ام اس، نحوه عملکرد خود را متناسب با نیازهای مددجویان شکل دهد.

احمدی در خصوص تأمین هزینه و نحوه ی نگهداری از این قشر اظهار داشت:یکی از مهمترین دغدغه های این مرکز ،آموزش مراقبت از سالمندان و معلولان به خانواده های آنان است. تیم مراقبت در منزل و کارشناسان مربوطه با ارائه خدمت و آموزش، تلاش در نگهداری آنها در کانون خانواده می کنند و در صورت عدم نگهداری در منزل به صورت روزانه و در مرحله بعد به طور شبانه روزی در آسایشگاه بستری می شوند. این سیستم حتی به سازمان بهزیستی هم توصیه شده است. و به موجب این امر هزینه نگهداری از هر مددجو از 1 میلیون و 700 هزار تومان به 500 هزار تومان کاهش یافته است.

احمدی با اشاره به خدمت رسانی تیم مراقبت در منزل گفت: در حال حاضر 285 نفر از تیم مراقبت در منزل آسایشگاه کهریزک ( جنوب تهران و پاکدشت ورامین ) خدمات دریافت می کنند و همچنین در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز، 115 نفر از خدمات تیم مراقبت در منزل بهره مند می شوند و 322 نفر از امکانات مراقبت روزانه این مرکز استفاده می کنند.

او گفت: تیم مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک در نظر دارد در نیمه دوم سال جاری مرکز روزانه ای را برای افراد ضایعه نخاعی راه اندازی کند تا مددجویان بتوانند به صورت روزانه و دوره ای از خدمات این مجموعه استفاده کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک در خصوص درمانگاه تخصصی و مرکز جراحی جوادالائمه(ع) گفت: یکی از زیرمجموعه های این موسسه درمانگاه خیریه جوادالائمه(ع) است که در قالب یک مرکز جراحی پیشرفته با 3 اتاق عمل مجهز و دارا بودن کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی و روزانه با پذیرش 1000 نفر به ارائه خدمت می پردازد. این خدمات تشخیصی و درمانی به مددجویان آسایشگاه کهریزک و بیماران ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی تهران خدمت رسانی می کند.

وی در خصوص خدمات فرهنگی که به مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک ارائه می شود، گفت: کلاس های آموزشی نظیر کلاس قرآن در طول سال بخصوص در ماه مبارک رمضان با حضور 400مددجو برگزار می شود وحدود 45 کارگاه های آموزشی درقالب معرق، گلیم بافی، خیاطی و... توسط اساتید نیکوکار آموزش داده می شود که این امر به اشتغال زایی ، اعتماد بنفس وامید به زندگی و مستقل بودن آنان کمک می کند.

به گفته احمدی تا کنون دولت هیچ گونه یارانه ایی به مددجویان اختصاص نداده است: این درصورتی است که مددجویان خود از ضعیف ترین و نیازمند ترین قشر آسیب پذیر جامعه هستند. وجود این قبیل موارد به عنوان عامل اصلی بحران اقتصادی شناخته شده که مشکلاتی را برای موسسه به بار آورده است.

وی از مجلس خواست مصوبه ایی را برای مراکز خیریه در نظر گیرد تا بتواند گستره فعالیت خود را بیش از پیش ارتقاء دهد. بیمه کارکنان موسسه رقمی بالغ بر ماهیانه 600 میلیون تومان است. این مبلغ باعث شده است موسسه خیریه کهریزک متحمل هزینه های مضاعفی شود و به سختی حقوق کارمندان خود را پرداخت کند.

۲۰۲۰

کد خبر: 644839

وب گردی

وب گردی