چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد علوم دارویی در مجله  نشریه "Nature"

عضو هیات علمی واحد علوم دارویی، توانست مقاله خود را در مجله Scientific report که زیر گروه نشریه Nature  می باشد به چاپ برساند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجتبی فلاحتی، عضو هیات علمی واحد علوم دارویی، توانست در رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا، مقاله خود را با عنوان Interaction of single and multi wall carbon nanotubes with the biological systems: tau protein and PC12 cells as targets در مجله Scientific report که زیر گروه نشریه Nature می باشد به چاپ برساند.

دکتر فلاحتی در خصوص اهمیت این ژورنال گفت: " این ژورنال در سال 2011 توسط نشریه Nature به چاپ رسیده است که پس از گذشت 5 سال دارای impac factor 5.6 است.

وی در ادامه افزود: " در این مقاله در تاریخ علوم زیستی ایران، یک نظریه جدید به نام " نظریه فلاحتی – صبوری" عنوان شده است. در این نظریه نقش کشش سطحی در برهم کنش ما بین نانوذرات و سیستمهای زیستی از جمله پروتیئن ها و سلولهای عصبی بیان شده است. در واقع این نظریه می تواند نقش مهمی برای کاهش سمیت دارویی نانوذرات و همچنین دارورسانی هدفمند ایفا کند. "

فلاحتی در پایان گفت: " گروه تحقیقاتی دکتر فلاحتی در ادامه این نظریه، کارهای آزمایشگاهی مختلفی نظیر مدل حیوانی (in-vivo) بر روی سیستم عصبی را طراحی کرده اند که امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد چاپ مقالات بیشتری در Nature باشیم."

خاطر نشان می شود، دکتر فلاحتی دارای مدرک دکترای بیوفیزیک، دارای مقالات علمی متعدد در ژورنالهای بین المللی معتبر و عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی است.

20101